Koľko sa dá zarobiť reklamou na webe? Ak chcem zarobiť mesačne 1.000 EUR z reklamy, akú veľkú návštevnosť musím mať?
Jedným zo spôsobov ako zarobiť na internete, je reklamný systém Google Adsense. Princíp je jednoduchý – na svojich webstránkach si necháte zobrazovať reklamu a Google vám zaplatí za to, že ľudia na reklamu kliknú.
Ak máte vlastnú webstránku, stačí do kódu stránky vložiť kód pre zobrazovanie reklamy a je to. Google bude automaticky zobrazovať reklamu podľa obsahu vašej stránky a podľa návštevníkov vášho webu.
Vy sa už teoreticky nemusíte o nič starať a na konci mesiaca vám Google zaplatí za to, že návštevníci klikli na reklamu na vašom webe.
Koľko sa dá zarobiť na tejto reklame?
Najčastejšou otázkou v súvislosti s Adsense reklamou je tá o možnom zárobku. Koľko dokážem zarobiť za to, že na svojom webe nechám zobrazovať reklamu?
Potenciálny zárobok závisí prakticky len od návštevnosti webu. Čím viac stránok si návštevníci vášho webu prezrú, tým viac zarobíte.
Toto je ukážka reklamy z Google Adsense – za každé jedno kliknutie vám Google vyplatí malú odmenu:
A koľko to teda bude?
Na začiatok by ste mali vedieť, že počet ľudí, ktorí na reklamu kliknú, je pomerne malý. Priemerne je to len okolo 0,17%. Tomuto číslu sa hovorí CTR – click through rate, teda miera prekliku.
V praxi to znamená, že ak sa reklama zobrazí 1000 krát, len 1,7 krát na ňu niekto klikne. Vy zarábate samozrejme len vtedy, ak na reklamu niekto klikne (nie za zobrazenie reklamy).
Skutočná miera prekliku je rôzna, závisí to od mnohých faktorov – od témy vašej webstránky, od inzerentov, ktorých reklamy sa na webe zobrazujú, od správneho umiestnenia reklamných bannerov… Vychádzajme však z priemeru, teda 0,17%.
Ďalším údajom je hodnota CPC – cost per click, teda koľko vám Google zaplatí za kliknutie na reklamu. Cena za kliknutie na reklamu je v priemere okolo 10 centov za jeden klik, teda 0,10€.
Aj tu platí, že cena za konkrétny klik je rôzna a závisí od inzerenta a jeho reklamy a najmä ceny, ktorú je ochotný inzerent platiť za jeden klik.
Pri niektorých reklamách môže byť cena, ktorú za jeden klik dostanete len 0,01€ a pri niektorých reklamách, najmä kde je vysoká konkurencia inzerentov, to môže byť aj 10€. Opäť však budeme počítať s priemernou cenou okolo 0,10€ za jeden klik.
Nuž a z týchto čísel sa ľahko dopracujeme k tomu, koľko sa dá reklamou na webe zarobiť. Ako sme už spomenuli, bude to závisieť najmä na počtu návštevníkov , presnejšie zobrazení stránok na vašom webe.
Chcem zarobiť 1.000 EUR mesačne
Ak by ste chceli Adsense reklamou zarobiť mesačne povedzme 1.000 EUR, pri cene 0,10€ za jeden klik potrebujete, aby na reklamu ľudia klikli 10.000 krát (10.000 klikov x 0,10€ = 1.000€ zárobok).
Pri priemernej miere prekliku 0,17% to znamená, že reklama na Vašom webe sa musí zobraziť 588.000 krát za mesiac.
Ak by ste na svojom webe dosiahli 58.000 tisíc zobrazení stránok mesačne, potom môžete očakávať zárobok okolo 100 EUR. Ak bude počet zobrazení stránok vášho webu okolo 6.000, váš mesačný zárobok bude okolo 10 EUR.
Dá sa teda zarobiť reklamou na webe? Určite áno, ale trvá to pomerne dlhý čas, kým si vybudujete web, ktorý dokáže pritiahnuť takú návštevnosť, aby vám dal možnosť zarobiť.
Pre lepšiu predstavu, taký bazos.sk má mesačne okolo 306 miliónov zobrazení, modrykonik.sk okolo 116 miliónov zobrazení a sme.sk okolo 85 miliónov zobrazení za mesiac (zdroj: aimmonitor.sk).
AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?
- Autor: KAROL BÖHM-KLEIN
- Zdroj: www.uspesne-podnikanie.sk