Obaly majú svoje čaro. Keď sa chystáme napríklad na ples, dámy si na tvár nanesú slávnostný mejkap a hodia sa do gala. Aj muži opúšťajú teplákovú kultúru a aspoň raz do roka sú takmer vernou kópiou Jamesa Bonda.
„Obaly“ si vyberáme podľa toho, ako sa práve cítime alebo kam ideme. Platí to aj pri výrobkoch. Každý nám chce svojím zovňajškom niečo povedať a zároveň je svojím obalom chránený pri manipulácii alebo skladovaní. Vytvoriť dobrý obal je teda celá veda.
V prvom rade ide o to, aby medzi nami (ako zákazníkmi) a výrobkom preskočila iskra. A tá nás napokon dovedie ku kúpe…
Obaly z hladkej a vlnitej lepenky
V každom dobre zabehnutom polygrafickom centre vedia, aké vlastnosti má spĺňať obal na konkrétny výrobok. Zamestnanec jedného z nich nám výrobu obalov objasnil nasledovne:
„Obaly z hladkej lepenky sa napríklad najlepšie hodia k tovarom spotrebiteľského charakteru, k tabakovým výrobkom, ku kozmetike či k liekom. Objednávateľ má možnosť zvoliť si, aký materiál bude použitý pri výrobe obalu, aké budú rozmery či farebnosť, povrchová úprava alebo ďalšie spracovanie obalu.“
Na uľahčenie výberu polygrafické firmy poskytujú svojim zákazníkom katalógy produktov a možnosť vypracovať cenovú kalkuláciu. Ak premýšľate o výrobe obalu z vlnitej lepenky s potlačou, okrem toho, že ušetríte naše životné prostredie, budete mať v rukách všestranný baliaci materiál vyznačujúci sa variabilitou.
Polygrafi najčastejšie pri výrobe daného druhu obalu siahajú po ofsetovej hárkovej tlači alebo po flexografickej tlači.
Rozbaľte to!
Poznáte to príšerné nutkanie, keď objavíte výrobok s luxusne vyzerajúcim obalom a v tej chvíli viete, že ho musíte mať? Ostaňme ešte chvíľu pri móde a trendoch…
Výrobca obalov je vlastne ako módny štylista. Zameriava sa na vlastnosti výrobku, jeho silné a slabé stránky, analyzuje, húta, až kým nepríde s riešením, ako tovar zaodieť tak, aby z neho zákazník nedokázal spustiť oči a napokon si ho aj kúpil. Zamestnanci polygrafického centra s vami zaiste radi prekonzultujú všetky trendy, ktorými sa riadia pri výrobe obalov.
Kreativite sa nekladú hranice a vždy je dobré, ak si objednávateľ môže z ponuky zvoliť taký obal, s ktorým to na trhu rozbalí najlepšie.