London Escorts sunderland escorts
Viac

    Výnosy vs. zisk

    Portál visualcapitalist.com priniesol zaujímavú grafiku, v ktorej prezentuje 100 najväčších svetových spoločností. V grafickej podobe sú znázornené dva dôležité ukazovatele výkonnosti firmy – výnosy a zisk...

    Portál visualcapitalist.com priniesol zaujímavú grafiku, v ktorej prezentuje 100 najväčších svetových spoločností. V grafickej podobe sú znázornené dva dôležité ukazovatele výkonnosti firmy – výnosy a zisk.

    Na obrázku je krásne zachytený pomer, ktorý majú jednotliví giganti medzi výnosmi a samotným ziskom. Výnosy totiž vôbec nemusia byť podstatné a pre investorov by ani nemali byť tým hlavným ukazovateľom.

    Apple – stroj na peniaze

    Asi málo ľudí prekvapí, že medzi najúspešnejšími spoločnosťami v pomere zisku k výnosom figuruje americký technologický gigant Apple.

    Faktom je, že zisk Apple bol v roku 2016 na úrovni 45 miliárd dolárov. Apple tak zďaleka predbehol ďalšie popredné, najmä finančné, spoločnosti:

    Berkshire Hathaway (24 miliárd USD),

    – JPMorgan Chase (24 miliárd USD),

    – Wells Fargo (22 miliárd USD),

    – Alphabet (19 miliárd USD),

    – Samsung (19 miliárd USD),

    – Toyota (17 miliárd USD),

    – Johnson & Johnson (16 miliárd USD),

    – Walmart (14 miliárd USD).

    S Apple sa môžu porovnávať napríklad čínske banky ako sú ICBC, Agricultural Bank of China, alebo China Construction Bank. V každom prípade o nejakom veľkom porovnaní nemôže byť veľmi debata, nakoľko tieto spoločnosti podnikajú v úplne inom konkurenčnom prostredí.

    Zaujímavosťou takisto je, že len zisk Apple je približne na rovnakej úrovni ako celé výnosy ďalšieho svetového gigantu – Coca Coly.

    Úroveň zisku je kľúčová

    Pre investorov je úroveň zisku jeden z kľúčových ukazovateľov. Samozrejme platí, že čím je táto úroveň vyššia, tým lepšie. Ak má nejaká spoločnosť výnosy vo výške 100 miliárd dolárov a úroveň zisku 20 % alebo 2 %, tak je to už poriadny rozdiel.

    Nie všetkým firmám sa však podarí mať pomer zisku k výnosom 21 %, ako má už spomínaný Apple. Aj v tomto je teda vo svete svetlou raritou.

    Prečítajte si: Vráti sa aktívne investovanie opäť do módy?

    Oveľa častejšie sa tieto pomery pohybujú v jednotkách percent. Americký retailový reťazec Walmart má tento pomer len vo výške 2,8 % a napríklad Amazon len 1,7 %.

    Stále je to však ešte fajn oproti stratovým spoločnostiam. Nie vždy sa darí a minulý rok sa o tom mohli presvedčiť napríklad veľké priemyselné a ťažobné spoločnosti ako Chevron alebo Glencore. British Petroleum sa pohybovalo približne okolo nuly.

    AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články