Prostredie internetu je veľmi dynamické, prispôsobivé a dá sa z neho veľa vyťažiť. Napríklad prostredníctvom podnikania, ktoré rozbehnete na sieti.
Nemusíte otvárať kamennú pobočku a aj tak môžete získať dosah na státisíce až milióny zákazníkov. Poradíme vám ako začať.
Neurobte chybu hneď zo začiatku
Upriamiť svoju pozornosť hneď zo začiatku na produkt a nie na samotný trh by mohlo byť chybou, ktorá vás môže pripraviť o konečný úspech. Úspechu budete bližšie, ak spravíte prieskum trhu a identifikujete problém, ktorý bezúspešne rieši mnoho ľudí.
Pýtajte sa osobne a trebárs aj na internetových fórach. Hľadajte kľúčové slová, ktoré sú vyhľadávané, no neexistuje k nim dostatok relevantných stránok. Aj takto sa dá inšpirovať.
Web stránky by mala byť vizuálne príťažlivá
Keď máte vytipovanú skupinu potenciálnych záujemcov o váš produkt, ktorý by mohol byť odpoveďou na ich problémy, vytvorte si vlastnú web stránku. Webdesign by mal byť jednoduchý, trefný a pútavý, aby presne vystihoval ponúkanú službu, či tovar.
Pamätajte, že úlohou webu je zachytiť pozornosť zákazníka, zachytiť a nepustiť. Hovorí sa, že ak sa to nepodarí do 5 sekúnd, zákazník odíde a už sa pravdepodobne nevráti.
Základom je jasná navigácia, prístupná na každej stránke aj pod-stránke. Na webe by mala byť možnosť registrácie-pre vás moment, kedy môžete získavať emaily nakupujúcich. Samotný nákup by mal prebiehať čo najjednoduchšie, maximálne dvomi kliknutiami.
Ide aj o obsah
Ale nie len vizuál vášho webu má potenciál predávať. Ľudia chodia na internet predovšetkým po informácie a ak im ponúknete zaujímavý a relevantný obsah, stúpne serióznosť vášho webu rapídnym spôsobom.
V článkoch by ste sa mali zamerať na to ako služby, ktoré ponúkate, môžu napomôcť riešeniu problémov vašich zákazníkov. Plusom bude, ak na stránku pridáte hodnotenia a recenzie samotných užívateľov.
Spokojný zákazník je totiž najlepší marketingový nástroj, ktorý pozitívnu reklamu šíri dobrovoľne a zadarmo.
Ďalšie tipy ako na to
Ak chcete podnikať na webe, musíte počítať s neustálym učením sa nových vecí a techník ako SEO. Preto vám ešte napíšeme zopár tipov, ktoré nie len v začiatkoch budete môcť využiť:
• O tom, že ste profesionál, by mal svedčiť aj váš slovník a vyjadrovanie. Hovorové výrazy tu nemajú miesto, predávať bude len odborný, no všeobecne zrozumiteľný jazyk, ktorý ide priamo k jadru problému.
• Chcieť podnikať a nevyužívať pri tom sociálne siete je plytvaním ich potenciálu. Sociálne siete agregujú zaujímavé množstvá potenciálnych zákazníkov – oslovte ich prostredníctvom fotiek, či videí.
• Vďaka online podnikaniu môžete nabehnúť na tzv. pasívny príjem. Spoznajte affiliate marketing, zapojte sa do affiliate programu a profitujte z nákupov, ktoré zákazník vykoná cez váš partnerský odkaz.
- zdroj: ako-investovat.sk
- zdroj obrázkov: pixabay