Zmena! Áno, zas a znova. Ale čo sa opäť mení? No predsa algoritmus výsledkov vyhľadávania pomocou Google. Ako inak, že?
A zas ide o zmeny v tom, aké poradie budú mať jednotlivé spoločnosti na popredných miestach vo vyhľadávaní. Na výslnie sa tentoraz dostávajú Lokálne firmy.
Oddnes žiadne SEO, len to s titulom „lokálne“ SEO
Každým rokom sa mení prioritná podmienka v algoritme vyhľadávača, ktorá sa snúbi so SEO, pričom ich deťmi sú už spomínané, nenásytné roboty. Zatiaľ čo po minulé roky ich stačilo kŕmiť kľúčovými slovami v textoch, dnes ich rozmaznanosť nepozná hraníc.
Keďže sú dnes omnoho múdrejšie ako včera, nové SEO stratégie si vyžadujú čoraz náročnejšie znalosti. Hlavnou filozofiou teda ostáva, že čo stačilo včera, dnes už nestačí a ani zajtra nebude stačiť.
Dnes už nestačí len správne „naladiť“ základnú optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO), ale zamerať sa treba na lokálne požiadavky.
Historické okienko
V marci 2004 Google spustil Google Local – lokálne výsledky, ktoré poskytujú relevantné informácie o firmách v okolí používateľa, mapy a miestnu navigáciu.
O rok neskôr sú lokálne výsledky vo vyhľadávaní prepojené s Google mapami a prvýkrát ponúkané v mobiloch. V roku 2007 Google spúšťa tzv. univerzálne vyhľadávanie, keď sú všetky druhy výsledkov (text, obrázky, mapy, videá, hudba atď.) skombinované na jednu stránku vyhľadávania tak, aby poskytli čo najlepší prehľad.
O niečo neskôr začnú byť lokálne výsledky dostupné aj na Slovensku a firmy si tak prvýkrát môžu vytvoriť zápis v lokálnych výsledkoch s uvedením adresy, kontaktných údajov, presnej polohy na mape, fotiek, opisu či otváracích hodín.
V ďalšom vývoji sú tieto výsledky ešte viac integrované do univerzálneho vyhľadávania a postupne začínajú zaberať viac miesta na prvej stránke Googlu.
V roku 2014 sa vám pri hľadaniach akejkoľvek frázy s lokalitou (napr. názov mesta, mestskej časti či obce) zobrazia automaticky lokálne výsledky s adresami firiem, telefónnym číslom, mapou, fotkami a prípadne aj hodnoteniami používateľov. (zdroj: pizzaseo.com) Dnes ale ani to netreba…
Už aj žubrienka predbehne žraloka
Lokálne SEO sa zameriava na výsledky vyhľadávania, ktoré sú závislé alebo relevantné k polohe hľadajúceho používateľa.
Poloha používateľa je dôležitá v momente, keď hľadá napr. podniky v okolí, kontaktné informácie, otváraciu dobu alebo navigáciu na určité miesto. Je nutné podotknúť, že v týchto prípadoch ide predovšetkým o mobilných používateľov. (zdroj: evisions.sk)
Po reklamných odkazoch (max. štyroch) dnes nájdeme mapu s lokálnymi firmami. Tie sa zobrazujú na základe polohy hľadajúceho. Dokonca aj bez toho, aby v kľúčových slovách špecifikoval hľadanú lokalitu. To všetko na úkor organických výsledkov.
Klasické SEO vám tak môže zabezpečiť až ôsme či horšie miesto v celkovom vyhľadávaní cez mobilné zariadenia. Hľadajúci ho uvidí až po prescrollovaní reklám a lokálnych výsledkov. Ak sa k nemu vôbec dostane. (idcrew.sk)
Ako na lokálne SEO?
Keďže ide skôr o zameranie na mobily, štandardom je samozrejme dobre pripravený responzívny web. Ako by mal ale vyzerať?
- Mobile-friendly website
- Vstupná stránka + otváracia doba pre každú pobočku + interné prelinkovania
- Informácie v štruktúrovaných dátach (telefón, adresa, hodnotenie firmy a produktov pre zvýšenie CTR)
- Kľúčové slová s lokalitou v titulku, meta popise a h1
- Embedované Google Maps na kontaktnej stránke
- V päte stránky uvádzať telefón a adresu
- Pri obrázkoch vyplniť lokálne alty (zdroj: evisions.sk)
Jednotlivé body vo svojom blogu podrobne rozpitval Ján Andrejko z Visibility. Klikaj SEM a čítaj! Ak sú lokálne stránky zle optimalizované alebo ich na webe vôbec nemáte, na dobré pozície v Google pri vyhľadávaní všeobecných fráz môžete rovno zabudnúť.
- Prečítajte si: Čo by si mal vedieť o marketingu vo vyhľadávačoch?
Tak teda, optimalizujte, optimalizujte, a ešte raz, optimalizujte. No hlavne, nezabúdajte na lokálne SEO!
AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?
- Zdroj: www.bajan.sk
- Zdroj titulného obrázka: pixabay.com