Chcete získať nových klientov, dostať sa do povedomia potenciálnych zákazníkov alebo zlepšiť imidž svojho obchodného mena?
Ak ste pri čítaní týchto dôvodov súhlasne prikývli, že presne toto chcem, prečítajte si aj ďalších 10 argumentov o tom, aký má vlastná webstránka význam pre vaše podnikanie.
1. Ľudia sú online a ich počet stále narastá
V roku 2016 tvorí online populáciu na Slovensku viac ako 82 % z celkového obyvateľstva. To je takmer 4,5 milióna ľudí, ktorí môžu byť pre podnikateľa zákazníkmi, umelca fanúšikmi alebo blogera čitateľmi. Ak vaše online ambície siahajú aj za hranice, k dispozícii máte cez 46 % svetovej populácie.
2. Informácie dostupné 24/7
Keďže webová stránka na rozdiel od človeka nepotrebuje oddych, spánok ani pracovné pauzy, informácie o spoločnosti, jej produktoch alebo ponúkaných službách dokáže poskytovať nepretržite.
Výhodou je, že všetky informácie môžete kedykoľvek aktualizovať a vykonané zmeny sa prejavia okamžite. To pri tlačených letáčikoch nedosiahnete.
3. Online nákupy sú v kurze
Plánujete podnikať? Vlastná webstránka môže byť práve pre vás najcennejším zdrojom príjmov. V Európe nakupuje online až 65 % užívateľov internetu a podiel e-commerce na celkovom retaile Slovenska je aktuálne o niečo viac ako 11 %.
Že sú internetové obchody v kurze, tvrdia aj údaje porovnávača internetových obchodov Heureka. Počet slovenských e-shopov sa za posledných 5 rokov zväčšil takmer štvornásobne.
V roku 2015 sme mali 9 355 e-shopov (pre porovnanie, v susednom Česku ich bolo minulý rok až 36 800). Priestoru pre nové internetové obchody máme na Slovensku stále dosť a všetko nasvedčuje tomu, že nákupy bez nutnosti opustiť stoličku budú stále populárnejšie.
4. Budovanie imidžu a dôveryhodnosti
Jednotlivci môžu na svojej stránke odkazovať na portfólio prác alebo referencie od spokojných klientov. Spoločnosť ponúkajúca produkty sa môže na vlastnej webstránke pochváliť hodnoteniami od zákazníkov.
A aby si bloger vybudoval komunitu priaznivcov, môže so svojimi čitateľmi udržiavať vzťah prostredníctvom diskusie pod článkami. Akou formou si budete na webe budovať svoju hodnovernosť vy, záleží podľa účelu vašej činnosti.
Už stránka s vaším menom a adresou spoločnosti pôsobí v prostredí prevažne anonymného internetu dôveryhodne.
5. Získate aj profesionálny e-mail
Spolu so stránkou si môžete zaobstarať aj originálnu e-mailovú adresu pre seba, ale aj ostatných členov vašej spoločnosti.
Mail s vlastnou doménou je ľahko zapamätateľný, pôsobí profesionálnejšie a netreba príliš polemizovať, či je hodnovernejší jankomrkvicka123@gmail.com alebo janko@mrkvicka.sk.
6. Lacný a efektívny marketingový nástroj
Ak porovnáme reklamu na internete s printom, televíziou, rozhlasom alebo outdoorom, zistíme, že online inzercia je lacnejšia a efektívnejšia. Okrem cenovej dostupnosti vyhráva online aj v trvanlivosti – informácia v novinách je časovo obmedzená, webová stránka je médium s dlhodobou životnosťou.
Vaša vlastná webstránka sa dá kombinovať aj s ostatnými nástrojmi online marketingu a ľudí môžete odkazovať na svoj web zo sociálnych sietí, článkov na blogu alebo z videí. Optimalizovaná stránka dokáže prilákať návštevníkov a zákazníkov aj z výsledkov vyhľadávania.
7. Analýza návštevníkov
Ak si vytvoríte webstránku, práve prostredníctvom nej dokážete zistiť detailné informácie o svojich návštevníkoch – kto sú, čo ich na vašom webe najviac zaujíma, a vôbec, ako a odkiaľ sa na váš web dostali. Zozbierané poznatky môžete využiť k tomu, aby sa z obyčajných návštevníkov stránky stali vaši zákazníci, fanúšikovia alebo podporovatelia.
8. Online zákaznícka podpora šetrí váš čas
Čas, ktorý by ste strávili odpovedaním na všedné otázky vašich zákazníkov telefonicky, e-mailom alebo osobne môžete využiť efektívnejšie.
Postačí, ak si na svoju webstránku umiestnite odpovede na najčastejšie kladené otázky (tzv. Frequently Asked Questions) týkajúce sa vašej spoločnosti alebo jej produktov. Odpovede tak budú verejne a ľahko prístupné aj v čase vašej nedostupnosti.
9. Píšte o tom, čo vás baví, pretože obsah je kráľ
Aj keď existuje mnoho bezplatných blogovacích platforiem a v prípade, že sú súčasťou zabehnutého média vám môžu poskytnúť slušnú čítanosť, takýto blog má aj niekoľko obmedzení. Spravidla na ňom nesmiete propagovať značky ani výrobky, no stránkou, ktorú máte kompletne vo vlastnej réžii, dokážete aj zarábať.
Blogujte o tom, čo vás baví – o cestovaní, varení, móde, alebo sa venujte IT témam a technológiam. Skvelým príkladom, ako môže využívať vlastný blog spoločnosť, je napríklad ten náš, ktorý bol dokonca ocenený ako najlepší firemný blog uplynulého roku.
- spoločnosti, ktoré blogujú, majú o 55 % vyššiu návštevnosť a na vlastnú webstránku dostanú 97 % viac odkazov
- blogy sú 5. najdôveryhodnejším zdrojom informácií na internete
- denne blogujúce firmy majú 4 krát viac zákazníkov ako spoločnosti, ktoré blogujú iba občas
- B2B spoločnosti majú vďaka blogu o 67 % viac zákazníkov
10. Zbieranie kontaktov
Webová stránka nemusí prinášať hodnotné údaje iba iným, ale aj vám. Vlastný web sa dá využiť aj pre získavanie kontaktov, s ktorými môžete ďalej budovať obchodný vzťah alebo upevňovať lojalitu svojich fanúšikov.
Samozrejme, návštevníci vám nedajú svoju e-mailovú adresu len tak. Na výmenu im poskytnite prémiový obsah – e-shop im môže ponúknuť zľavu, online marketér napríklad e-book a dizajnér sériu vlastných mockupov.
Budovať vlastnú databázu kontaktov sa naozaj oplatí, pretože e-mail a newslettre sú najviac preferovaný spôsob marketingovej komunikácie pre viac ako 70 % spotrebiteľov.
Možno si myslíte, že pre svoje podnikanie nepotrebuje vlastnú webstránku. Nie, pokiaľ nechcete nových klientov, potenciálnych zákazníkov, lepší imidž svojho mena a mnoho ďalších výhod, ktoré vlastný web ponúka.
- Prečítajte si: Tvorba web stránok na mieru
Ak ste pri čítaní tohto článku súhlasne prikývli aspoň na niekoľko z nich, skúste si založiť vlastnú webstránku u nás. Je to natoľko jednoduché, že si pri tom vystačíte aj so základnými znalosťami a nemusíte byť nutne programátor.
AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?