Opýtajte sa toto ktoréhokoľvek šéfa, a dostanete väčšinou odpoveď, že ÁNO.
Tak potom je to v poriadku. Vlastne pýtať sa na toto je iba obyčajná banalita.
Čo iné čakáte, že Vám na takúto otázku výkonný riaditeľ, šéf firmy alebo ktorýkoľvek človek z manažmentu odpovie?
Jedna konzultačná firma robila prieskum na viac ako 350 firmách. Zistila zaujímavú vec.
Viac ako 95% firiem (manažmentov firiem) bolo presvedčených, že sa dostatočne orientujú na zákazníka.
Skoro 80% firiem verilo, že zákazníci sú s nimi spokojní.
Fantastický výsledok – presne ako z učebnice!
A tak sa opýtali aj ich klientov. Dali im rovnaké otázky a zistili, že len 8% ich zákazníkov s tým súhlasilo!
Akým firmám sa dnes darí? Pokiaľ dáme nabok monopoly, ktoré sa nezaujímajú o zákazníkov a pozrieme sa na bežné firmy, tak odpoveď je kupodivu jednoznačná.
Sú to firmy, kde šéfovia denne stoja tvárou v tvár svojim zákazníkom a priamo s nimi komunikujú.
Jednoducho od stola, v kancelárii, na porade alebo na rybačke to, čo zákazník potrebuje, očakáva a skutočne chce, nikdy nezistíte!
Ešte ďalej to môžu v dnešnej dobe dotiahnuť firmy, kde sú títo šéfovia súčasne aj majiteľmi, spolumajiteľmi či akcionármi. Majú jedinečnú šancu rozpoznať, že na trhu sa niečo mení a nájsť nové trhové príležitosti.
A prečo práve oni? Lebo práve preto sú oni majitelia a nie najatí zamestnanci. Už to dokázali v minulosti a je veľká šanca, že to rozpoznajú aj dnes.
Ak dokážete predávať, dokážete riadiť firmu
Dodal by som len, že len vtedy máte čo riadiť. Jednoducho na to, aby ste expandovali potrebujete žiadaný produkt. Máte ho?
Alebo vás len vaši výrobári, marketingoví pracovníci, obchodníci či manažéri presviedčajú, že ho (žiadaný produkt) v podstate máte, len je kríza a tak zákazníci nekupujú?
Len niekto vám môže dať pravdivú odpoveď. A to je ten, kto má peniaze. Ten, kto rozhoduje u koho a za čo ich minie. A to je zákazník.
Tak sa ho jednoducho priamo opýtajte!
V spolupráci so stránkou www.akoriaditfirmu.sk Vám prinášame sériu článkov o podnikaní. Majiteľom spoločnosti a zároveň autorom článkov je Ing. Kazimír Žák.
Je to praktik zameraný na výsledky. Nepozná “nemôžem” alebo “nedá sa”. Jeho rady a doporučenia ohľadne riadenia firiem a ľudí fungujú, sú overené v praxi a okamžite použiteľné. Sám sa podľa nich riadi a používa ich vo svojom vlastnom podnikaní.
To z neho doslova urobilo špecialistu na efektivitu, čo v podnikateľskej praxi znamená jediné – ako s minimom úsilia dosiahnuť maximálne výsledky. Žiadna firma však neexpanduje dlhodobo bez vynikajúceho predaja a efektívny predaj je doslova a do písmena – uzatváranie predaja – čo je jeho druhá špecializácia.
V roku 2015 napísal a vydal vlastnú knihu s názvom “1+1=11“.
Na jeho blogu si zdarma môžete stiahnuť e-book “5 mýtov managementu” a dostávať e-mailom pravidelne články na rôzne témy (riadenie ľudí, motivácia, odmeňovanie a ďalšie).