Online marketing je rýchlejším spôsobom, ako firmu zviditeľniť, ale firmy by určite nemali zabúdať ani na offline marketing. Svoju úlohu pri voľbe a plánovaná marketingovej kampane hrá cieľová skupina zákazníkov. Firmy, ktoré sa špecializujú len na mladšiu generáciu, určite viac času strávia propagáciou na internete.
Naopak starší ľudia stále dávajú prednosť klasickým médiám, najme tlači a televízii. Ak chcete osloviť podobnú skupinu, zákazníkov, určite by ste na to nemali zabúdať.
Rýchly online marketing
K hlavným výhodám online marketingu patrí predovšetkým rýchlosť, spravidla lepšia cena a možnosť osloviť reklamou práve tú skupinu zákazníkov, ktorú práve potrebujete. Tiež ponúka možnosť cielenej komunikácie počnúc sociálnymi sieťami až po pravidelné rozosielanie newsletterov.
Vďaka štatistikám môžete online marketing lepšie sledovať, najčastejšie pomocou nástroja Google Analytics. Ak budete mať billboard niekde pri diaľnici, tak môžete len odhadovať, koľko ľudí vašej reklame skutočne venovalo pozornosť.
Offline marketing nie je mŕtvy
Ani formy offline marketingu však nestrácajú svoju účinnosť. Médiá stále hýbu svetom a mnoho ľudí sa rozhoduje práve podľa toho čo vidia v televízii alebo čítajú v tlači. Inou možnosťou ako zaujať je maloformátová (vizitky, letáky, brožúry apod.) alebo veľkoformátová (väčšie polepy, plagáty, bannery apod.) tlač.
Nesmrteľnou klasikou sú stále billboardy či v prípade lokálnej reklamy rôzne plagáty a reklamné tabule. Či už vás zaujala maloplošná alebo veľkoformátová tlač, na túto úlohu si nájdite spoľahlivého dodávateľa. Ani ten najlepší nápad totiž nebude vyzerať dobre v nekvalitnom prevedení.
Spokojní zákazníci
Najlepšou reklamou i naďalej zostáva odporúčanie od spokojných zákazníkov. Vďaka rýchlosti a dostupnosti internetu sa môžu vaši spokojní klienti podeliť o pozitívne skúsenosti s širokým okruhom ľudí a ovplyvniť tak ich rozhodnutie.
- Foto: Bigstockphoto.com