V júli sa začne dodávať v Európe nový Mercedes-Benz Triedy S, ktorý obsahuje široký rozsah noviniek. Predstavuje ďalší krok k autonómnemu jazdeniu, najmä vďaka celej škále zdokonalených asistenčných systémov, spôsobilých automaticky prispôsobovať rýchlosť už aj v zákrute alebo pred križovatkou.
Nastupujúca Trieda S postupne dostane nové, vysoko hospodárne (so zníženou spotrebou paliva oproti predchodcom až o 10 %) a pritom výkonnejšie motory: dva radové šesťvalce tak na benzín ako aj naftu.
Spočiatku príde dieselový motor v dvoch výkonových variantoch (210 kW/286 k; 600 Nm a 250 kW/340 k; 700 Nm) a neskôr benzínový, ďalej benzínový V8 biturbo tiež v dvoch výkonových variantoch (345 kW/469 k; 700 Nm a 450 kW/612 k; 900 Nm) či hybrid nabíjateľný zo siete s elektrickým dojazdom 50 kilometrov, čomu prispeje výrazne zväčšený akumulátor (kapacita 13,3 kWh).
V svetovej premiére novinka získa pre svoje agregáty tiež integrovaný štartér a generátor (ISG) na báze napätia 48 V i elektrický prídavný kompresor (eZV).
Ponuku novej Triedy S okrem iného rozširujú svetlomety MULTIBEAM LED (obsahujú tri výrazné svetelné fakle) a diaľkové svetlo s ultra dosvitom, systém skenovania povrchu vozovky, rovnako ako predvídavé rozpoznávanie nerovností povrchu a funkcia nakláňania v zákrutách (ZÁKRUTY).
Komfortné ovládanie funkcie ENERGIZING je ďalšia svetová novinka, ktorá prepája rozličné komfortné systémy vo vozidle ako sú okrem iných: klimatizovanie, náladové svetlo, masážne funkcie alebo funkcie aromatizácie interiéru.
Umožňuje v závislosti od nálady alebo potreby zákazníka tiež špeciálne nastavenie wellness (programy osvieženie, teplo, vitalita, radosť, pohodlie a tri tréningové: uvoľnenie či aktivácia svalov a samostatne uvoľnenie). Nová Trieda S tak nastavuje latku v prémiovom segmente aj v oblasti komfortu a wellness pre interiér.
vyzdvihuje Ola Källenius, v predstavenstve Daimler AG zodpovedný za výskum koncernu a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars.
Moderný luxus v novej Triede S dokazuje najvyššia kvalita materiálov i ich spracovania. V interiéri sa uplatnila koncepcia ovládacích a zobrazovacích prvkov so širokouhlým kokpitom a s volantom novej generácie, ktorý má dotykové ovládacie prvky reagujúce ako povrch smartfónu.
Zvonku zaujme napríklad nové obloženie chladiča, v závislosti od vyhotovenia tri dvojité lamely a zvislé lišty v jeho maske (vo vysokolesklej čiernej farbe či pochrómované) a nový predný nárazník s výraznými otvormi na prívod vzduchu.
Na zadnej časti pritiahnu pozornosť nové svietidlá so svetelnými diódami so zadným svetlom v kryštálovom vzhľade alebo tiež efekty zadného svetla pri odomykaní a zamykaní vozidla ako aj tri horizontálne usporiadané dvojice svetlovodov.
Exkluzivitu zvýrazní špičkový ozvučovací systém Burmester® s priestorovým zvukom (výkon 1 520 wattov) rozšírený o jeden reproduktor v stropnej ovládacej jednotke a dva bočné reproduktory.
- Zdroj: media.mercedes-benz.sk