Len prednedávnom prebehla akvizícia spoločnosti Whole Foods Market, ktorú získal Amazon za niekoľko miliárd dolárov. Na druhej strane spoločnosť Wal-Mart tento týždeň podala dohodu o nakupovaní pomocou hlasových príkazov so spoločnosťou Alphabet.
Na základe týchto aktivít vykonala spoločnosť Foursquare analýzu pomocou inteligentných technológii lokalizácie s cieľom určiť potenciálne spoločnosti o ktoré môžu mať títo súperiaci giganti záujem.
Dostatočné systémy a informácie na predpovede
Zatiaľ čo potenciálne transakcie týkajúce sa fúzií a akvizícií zvyčajne vznikajú na Wall Street, spoločnosť Foursquare tvrdí, že disponuje dostatočným systémami a informáciami, aby vedela poskytnúť takéto predpovede.
“Na základe zozbieraných údajov a ich analýzy vieme poskytnúť informované odporúčania o tom, na ktoré značky by sa mali Amazon a Wal-Mart zamerať.
Naša analýza je poháňaná jedinečnou perspektívou, ktorú sme postavili na tzv. inteligencii umiestnenia a našom pochopení toho, ako sa ľudia pohybujú naprieč viac ako 105 miliónov miest po celom svete.”
uviedol šéf spoločnosti Foursquare Jeff Glueck.
Podľa týchto analýz, Amazon inklinuje k investíciám do značiek, ktoré sú menšie a zamerané na vyššiu triedu než konkurencia, zatiaľ čo Wal-Mart má snahu rozšíriť svoju pôsobnosť v e-commerce oblasti.
Navyše, obaja predajcovia chcú experimentovať s takzvaným showroomom, ktoré zavádzajú limitované množstvo tovaru v maloobchodných prevádzkach, avšak s možnosťou ich on-line nákupu.
Spoločnosť na vrchole zoznamu cieľov
Takže ktorá spoločnosť je na vrchole zoznamu možných cieľov o ktoré sa obe strany budú snažiť zabojovať? Podľa Foursquare je to spoločnosť Nordstrom.
Argument pre investíciu Amazonu do tejto spoločnosti je predovšetkým nárast podielu v tomto segmente. Získaním maloobchodného predajcu by prehĺbil svoj vzťah s rastúcou základňou zákazníkov.
Navyše spoločnosť Nordstrom Rack v poslednom období stratila viac ako 2% podielu na trhu a stratila tak vedúcu pozíciu. Vďaka možnostiam zníženia cien by spolupráca so spoločnosťou Amazon mohla znamenať opätovný nárast na výslnie a taktiež rast hodnoty spoločnosti.
Pokiaľ ide o firmu Wal-Mart, tá bude schopná osloviť nových zákazníkov tým, že získa Nordstrom a sním aj spoločnosť Nordstrom Rack.
Analýza Foursquare
Analýza spoločnosti Foursquare ukazuje, že zákazníci spoločnosti Nordstrom majú o 55% nižšiu pravdepodobnosť, že budú nakupovať v obchodoch Wal-Mart ako priemerný Američan. Wal-Mart takto môže výrazne zvýšiť objem predaja.
Medzi ďalšie spoločnosti o ktoré by mohli mať Amazon a Wal-Mart záujem patrí napríklad, Warby Parker – online predajca okuliarov, ktorý implementoval showroomovú koncepciu do 45 predajní a plánuje otvoriť ďalších 25.
Budúcim cieľom pre Amazon môže byť aj spoločnosť Lowe Company Inc., zatiaľ čo spoločnosť Ulta Beauty Inc. patrí medzi potenciálne objekty záujmu spoločnosti Wal-Mart.
Samozrejme, všetko sú to len špekulácie, podporované údajmi, ktoré analyzuje spoločnosť Foursquare. Každopádne však tieto analýzy môžu byť nápomocné rôznym typom investorom, ktorí môžu spraviť vďaka týmto informáciám výhodný obchod.
- Prečítajte si: Čo si na nás do konca roka pripravili centrálne banky
- autor článku: Juraj Kišák
- zdroj: ako-investovat.sk
- zdroj titulného obrázku: pixabay