Absolútne špičkový model značky Mercedes Maybach s usporiadaním sedadiel tvárou k sebe za deliacim oknom sa dá teraz objednať ako Mercedes Maybach S 600 Pullman Guard.
Hlavy štátov a iné mimoriadne ohrozené osoby tak majú k dispozícii nadmieru exkluzívne vozidlo. Prvé zákaznícke vozidlá budú expedované v druhom polroku 2017.
Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard vás ochráni v plnom rozsahu triedy ochrany VR9 (v priehľadnej a nepriehľadnej oblasti) a odolnosť voči zaťaženiu výbuchom má certifikovanú podľa smernice ERV 2010. Jej koncepcia ochrany je odvodená z modelu Mercedes Maybach S 600 Guard.
Limuzína Pullman Guard bola navrhnutá a vyvinutá spolu s limuzínou Pullman bez zvláštnej ochrany a ponúka rovnaké vnútorné rozmery. Prevádzková hmotnosť Pullman Guard predstavuje 5,1 tony, najväčšia prípustná celková hmotnosť 5,6 tony.
Koncepcia ochrany bola prispôsobená na mimoriadne pomery limuzíny s dĺžkou 6,50 metra. Pancierovanie v zadnej časti tak zdôrazňuje separé charakter limuzíny so šoférom: pancierované nie je zadné sklo, ale za sedadlami je umiestnený oceľový štít, ktorý chráni oblasť hlavy cestujúcich.
Ako pri všetkých modeloch Triedy S Guard je výbava špeciálnou ochranou zvonka takmer nebadateľná. Zabezpečujú to napríklad tmavo tónované okná priestoru pre cestujúcich.
- Prečítajte si: Takto vyzerá Mercedes G 350 d Professional
Maximálny komfort ponúka otváranie a zatváranie zadných bočných dverí s podporou servomotorov. Rukou vyvíjaný tlak je zosilňovaný elektromotorom. Vďaka tomu sa veľké a kvôli pancierovaniu ťažké dvere dajú pohodlne obsluhovať.
Okná sa otvárajú hydraulicky – súčasný model Pullman predstavuje v rámci techniky mostík k pravdepodobne najznámejšej limuzíne v dejinách: vozidlu konštrukčného radu 100 z roku 1965.
Koncepcia ochrany: integrovaná bezpečnosť bez vizuálnej nápadnosti
Pancierovanie v modeli Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard je koncipované na základe dlhoročných skúseností značky Mercedes Benz s výrobou pancierových vozidiel podľa princípu integrovanej špeciálnej ochrany.
Dôležité výhody sú:
• Najvyššia pevnosť a vlastná stabilita vďaka cielenému spevneniu základnej konštrukcie v procese stavby karosérie.
• Zachovanie sériového komfortu vďaka premyslenej integrácii všetkých ochranných prvkov a ich inteligentné preplátovanie.
Už vo fáze stavby hrubého rámu sa do dutín medzi konštrukciu hrubého rámu a vonkajší plášť integrujú ochranné prvky zo špeciálnej ocele. Špeciálne aramidové komponenty a komponenty PE posilňujú doplnkovú ochranu proti črepinám.
Na obzvlášť kritických miestach, ako sú medzery a prechody medzi materiálmi, sa o rozsiahlu balistickú ochranu postarajú inteligentné systémy preplátovania.
Sklá sú pevnou a dôležitou integrálnou súčasťou ochranných opatrení. Keďže sú mimoriadne dôležité pre bezpečnosť, veľká pozornosť sa venuje výberu materiálu a hrúbky. Sklá sú na vnútornej strane potiahnuté polykarbonátom na ochranu proti črepinám a vďaka vrstvenej konštrukcii ponúkajú veľmi dobré optické vlastnosti.
Spolupôsobením všetkých prvkov vzniká mimoriadne účinný chránený priestor pre cestujúcich, ktorý okrem balistickej ochrany zahŕňa aj ochranu proti výbušninám.
Vďaka svojmu vybrúsenému, silnému systému ochrany splnila nová S 600 Pullman Guard všetky požiadavky na ochranu osôb rozhodujúcich nemeckých úradov a je v plnom rozsahu certifikovaná podľa triedy odolnosti VR9 (podľa BRV 2009, znenie 2).
Pri výbuchoch spĺňa nová limuzína Guard normu ERV 2010. Podobne ako Trieda S Guard a ako Mercedes Maybach Guard prekrýva relevantné oblasti spodku vozidla podlahový pancier.
Limuzína Mercedes-Maybach: automobily špičkovej luxusnej triedy
Už dĺžka 6,50 metra signalizuje mimoriadnu pozíciu Mercedes Maybach Pullman. V zadnej časti tak vzniká priestor pre veľkorysý a ušľachtilý klubový salón s množstvom sériových komfortných prvkov, a limuzína so šoférom vyhovie všetkým moderným nárokom na exkluzívnosť.
VIP hostia cestujú v smere jazdy na dvoch sériových riaditeľských sedadlách. Tešia sa najväčšiemu priestoru na nohy v segmente a maximálne komfortnému nastupovaniu a vystupovaniu. Štyria cestujúci sa za elektricky vysúvateľnú deliacu priečku môžu usadiť tvárou k sebe – čo je typické pre Pullman.
Prví zákazníci získali podľa svojich prianí individualizovateľné limuzíny Mercedes Maybach v septembri 2016, prvé verzie Guard sa budú expedovať v druhej polovici roku 2017.
Množstvo vlád, hláv štátov a kráľovských rodov po celom svete odjakživa volí limuzíny Mercedes Benz, ktoré nosia označenie „Pullman“.
„Okrem veľkorysých priestorových pomerov pre vysoko postavených cestujúcich a prvotriedny komfort stelesňuje Mercedes Maybach Pullman samozrejme aj nárok na najvyššiu exkluzivitu,“
hovorí Ola Källenius, člen predstavenstva Daimler AG zodpovedný za odbyt divízie Mercedes Benz Cars.
„Hodnotu a veľkosť tu môžete zažiť v každom detaile.“
Pre model Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard sú k dispozícii všetky prvky špecifické pre úrady.
Patria k nim napríklad:
• sirény
• stroboskopické svietidlá
• vysielačky
• batérie na núdzové štartovanie
• vonkajší komunikačný systém (reproduktory/mikrofón)
Mercedes-Maybach Pullman kombinuje maximálne veľkorysé priestorové pomery s jedinečnými prvkami výbavy, ktoré sa vyznačujú remeselnou precíznosťou.
S dĺžkou približne 6 500 mm je Pullman dlhší oproti Mercedes-Maybach Triede S ešte o ďalších 1 053 mm. Rázvor kolies dosahuje mohutných 4 418 mm. Limuzína s výškou 1 598 mm je okrem toho ešte o viac ako 100 mm vyššia ako Trieda S značky Mercedes-Benz, čo vedie k citeľne väčšiemu priestoru na hlavu.
Motor V12 s prepĺňaním dvoma turbodúchadlami v Mercedes-Maybach Pullman má výkon 390 kW (530 k). Zdvihový objem dosahuje 5 980 cm3, maximálny krútiaci moment 830 Nm od 1 900 ot./min. Maximálna rýchlosť limuzíny Guard je elektronicky obmedzená na 160 km/h.
Jedinečný komfort ponúkajú riaditeľské sedadlá s mimoriadnou nastavovacou kinematikou. Na rozdiel od zvyčajných riešení sa operadlo nastavuje samostatne, pričom priestor na nohy a referenčný bod sedadla zostávajú nezmenené.
V kombinovanom nastavovaní sklonu a horizontálnej polohy sa dá samostatne nastavovať sedacia poduška. Maximálny sklon operadla riaditeľského sedadla dosahuje 43,5 stupňa. Naproti tomu najstrmšia poloha operadla 19° umožňuje uvoľnenú prácu v zadnej časti.
Ležadlové sedadlá disponujú podložkou na lýtka a dajú sa voľne nastaviť na dĺžku a uhol vyklopenia. Komfortné opierky hlavy sú sériovo vybavené prídavnou poduškou. Obaja cestujúci prvej triedy v zadnej časti majú k dispozícii najväčší priestor na nohy v segmente a o 60 milimetrov viac priestoru na hlavu ako v Mercedes-Maybach Triede S.
- Prečítajte si: Luxusný sedan Volvo S90
Vďaka veľkým zadným bočným dverám a umiestneniu cestujúcich na riaditeľských sedadlách ďaleko dozadu sa dá pohodlne dosiahnuť na všetky miesta. To predstavuje ešte vyšší komfort obzvlášť pre hlavy štátov a veličenstvá, ktorí sa podľa protokolu usádzajú pred svojimi tlmočníkmi.
Toto usporiadanie sedadiel zaisťuje okrem toho aj ochranu pred neželanými pohľadmi, pretože cestujúci je z veľkej časti zakrytý zadným strešným stĺpikom.
Mercedes-Maybach Pullman disponuje interiérom sériovo kompletne potiahnutým v koži. Okrem čalúnenia stropu sú ušľachtilou kožou potiahnuté okrem iného aj rámy dverí a konzoly sedadiel.
Tri analógové prístroje typické pre Maybach umiestnené v čalúnení stropu informujú cestujúcich v zadnej časti o vonkajšej teplote, rýchlosti a čase.
O mimoriadnu diskrétnosť sa stará deliaca stena medzi zadnou časťou a priestorom pre šoféra. Okno deliacej steny sa dá elektricky spustiť. Okrem toho sa dá stlačením tlačidla zmeniť z transparentného na nepriehľadné.
V kombinácii s rovnako sériovými závesmi na oknách v zadnej časti je tak možné dosiahnuť rôzne úrovne súkromia. Elektricky sa dá vysúvať aj sériový, 18,5 palcový (47 cm) monitor vo formáte 16:9, ktorý sa nachádza pred deliacou stenou.
Mercedes-Maybach prirodzene ponúka svojim zákazníkom aj rozsiahle možnosti individuálnej výbavy ich vysokokarátovej limuzíny. Informácie o nej poskytujú exkluzívni poradcovia v exkluzívnych Maybach centrách v Európe a predajní poradcovia v pobočkách Mercedes Benz.