Ah, stretol som ju na eskalátore v shopping centre, mladá, ešte stratená, životom unášaná, ako list vo vetre, miluje hudbu, a filmy, a sex…
Slová, ktorými Majk Spirit začína svoj song sú veľmi kľúčové. Čo vlastne prezrádza vo svojom texte? Hneď v prvej vete definuje, kde sa nachádza jeho cieľová skupina.
Fascinujúce. Raper to vie, firmy sotva… Spirit nehovorí o produkte o tom, aký song práve nahral, hovorí kde stretol svojich fanúšikov (svojich zákazníkov). Presne vie akí sú – pozná ich.
Dôležitá otázka: poznajú marketéri a firmy dostatočne svojich zákazníkov? Vedia povedať čo milujú?
Trochu posadnutá tým telefónom, sorry, smartfónom, je chameleónom, a technológiou si drží tempo, aj s tým pelotónom, sitkomy, alebo Simpsonovci, jej život je v podstate fejtónom…
Počas 45 sekúnd odhaľuje Majk Spirit najväčšie tajomstvo novodobého marketingu – na akom médiu sa dnes nachádza generácia “ypsilon”. I napriek tomu, že smartfóny a technológie firmy stále ignorujú.
Mám v čerstvej pamäti ako nás klient 3 týždne dozadu presviedčal, že jeho web nemusí byť optimalizovaný pre mobily…
Jsem generace Ypsilon, nemusím nic, a můžu všechno, a možností mám milión, tak je zkouším, zkouším po jednom.. že je ti to jedno? že se tě to netýká? snad přijde zlom! že je ti to jedno? že se tě to netýká? Jsi generace Ypsilon!
Drahé prieskumy a analýzy trendov nie sú žiadna novinka. Držia sa ich veľké korporácie, ale aj startupy. Majk Spirit opäť skvele vystihol ako sa správajú jeho zákazníci. A vie to úplne presne. ,,Nemusím nič a môžem všetko”.
Ďalšie pasáž veľmi presne popisuje 21.storočie – storočie informácii a to ako s nimi mladí pracujú. Informácii je milión, kto ich neprodukuje, ignoruje content marketing… Zase presvedčivý odkaz slovenského rapera.
Tiež najradšej komunikuje cez texty, žúruje a nikdy nespí, svoje pocity neskrýva, vždy hovorí, čo si myslí, no často jedná tak, ako väčšina, a to správne ne vždy býva..
Stretnúť sa osobne s generáciou ypsilon je takmer nemožné. Ale cez texty sa od nej dozviete všetko. Čo robí, s kým chodí, akú kávu pije, akú písomku rieši, koho miluje.
Ak opustí online zónu, tak preto, že žúruje a nikdy nespí (má prevrátený režim). Michal Dušička vie presne, čo si myslí a ako svoje myšlienky prezentuje…
Máme sa čo učiť od Majka Spirita
Slovenský raper dosiahol na hudobnej scéne fascinujúci úspech. Vypredané kluby, albumy, tričká, mikiny. Čo si od neho môžeme zobrať? Práve to, že dokonale pozná svoju cieľovú skupinu, jej potreby a tomu prispôsobil svoju tvorbu.
Zo svojich zákazníkov si spravil fanúšikov a z fanúšikov vytvoril komunitu. Ktorá tvorí jeho brand, ktorá za ním stojí a ktorá je marketingom sama o sebe.
Kto je generácia Y?
- Vyrástla na internete, žije viac online ako offline.
- Technológie vníma ako samozrejmosť.
- Žije motivačnými citátmi a chce robiť to, čo ju baví.
- Nepozerá televíziu, ale sociálne siete.
- Nechce byť divákom, ale chce sa toho najdôležitejšieho zúčastniť
Päť rokov pracujem v oblasti médií, založil som portál Student24. Pracoval som ako marketingový riaditeľ, dnes pôsobím v reklamnej agentúre MAVIO MEDIA. Cez víkendy školím a blogujem. Rád si dám s vami šálku kávy.