Pripravili sme pre vás rozhovor s prevádzkovateľom eshopu, ktorý sa špecializuje na nie veľmi bežný druh tovaru. Ide o predaj toaletného papiera online. Pýtali sme sa teda Jakuba Pavlova ako takýto online biznis s toaletným papierom funguje.
- Kto je Jakub Pavlov?
Už ako malý chlapec bol obklopený prostredím v ktorom hral toaletný papier významnú rolu, keďže jeho otec pred 15 rokmi založil malú fabriku na výrobu toaletného papiera v ktorej pracovala na rôznych pozíciách veľká časť jeho rodiny.
Pôvodne sa ale profesijne chcel uberať úplne iným smerom ale už v druhom ročníku na vysokej škole pochopil, aká je toaletný papier výhodná komodita, pretože je tovarom bežnej každodennej spotreby, nepodlieha expirácii a je nenáročný na prepravu a manipuláciu.
Prijal ponuku od otca pôsobiť ako obchodný zástupca a za nejaký čas sa mu podarilo získať zákazníkov, vedomosti a kontakty, ktoré mu umožnili ďalej rozvíjať túto oblasť podnikania a hľadať nové stratégie a metódy predaja.
- Aký tovar ponúkate v eshope toaletny-papier.sk?
V našom eshope si môže zákazník zakúpiť výrobky z celého spektra papierovej hygieny ako napríklad toaletné papiere, Jumbo toaletné papiere určené pre toalety, ktoré majú zásobníky na takýto papier, taktiež papierové utierky rôznych druhov a veľkostí a servítky.
- Ako dlho podnikáte s týmto druhom tovaru?
S toaletným papierom ako s obchodným artiklom som začal pracovať na vysokej škole, kedy som začal pôsobiť ako obchodný zástupca firmy na výrobu toaletného papiera. Dnes je tomu už sedem rokov.
- Predpokladám, že vašou klientelou sú hlavne veľkoodberatelia. Je to tak?
Áno je to tak. Čo sa týka môjho pôsobenia v tomto bussinese, tak od začiatku som sa orientoval na veľkoobchod a ako každý obchodný zástupca sa snažil získať klientelu a zháňať zákazky. Je to činnosť veľmi náročná a hlavne nie vždy rozhodujú o vašom úspechu vaše schopnosti a vyvinutá snaha ale častokrát je to aj o šťastí a priaznivých okolnostiach aby sa Vám podarilo uspieť.
Následne si musíte zákazníka aj udržať a to tiež nie je vždy len vo vašich rukách, pretože neviete kedy ho osloví nejaký iný dodávateľ, dá mu lepšie podmienky a tým pádom o svojho zákazníka prídete. Preto som si po čase uvedomil, že najlepšia cesta dokonca aj pre výrobcu, je obsadiť celý distribučný kanál a orientovať sa na konečného spotrebiteľa. Tým pádom sa naozaj musíte sústrediť hlavne na dve veci. Za prvé na svoj produkt a teda jeho kvalitu a cenovú konkurencieschopnosť a za druhé na to ako docieliť aby sa dostal k spotrebiteľovi.
- Prečo by mal bežný spotrebiteľ nakupovať toaletný papier online. Nemyslíte si, že pri tomto druhu tovaru môže spotrebiteľ trpieť nejakými predsudkami?
Práve naopak. Dnes je doba, kedy je online bussines na obrovskom vzostupe a dostáva sa do každého odvetvia. Prečo by mala pre toaletný papier platiť výnimka? Je to síce produkt povedzme intímnej hygieny, ale na druhej strane, nie je to paradajka, že predtým než si ju kúpite, ju musíte vidieť v regále a omakať si ju.
- Je na Slovensku veľká konkurencia pokiaľ ide o predaj toaletného papiera online?
Na Slovensku neexistuje eshop, ktorý by bol výhradné zameraný na toaletný papier a papierovú hygienu. Sú stránky a eshopy, kde si môžete zakúpiť toaletný papier medzi kancelárskymi potrebami a rôznymi inými vecami, ale výber a ceny nie sú práve najlepšie. Navyše, takmer všetky tieto eshopy sú orientované len lokálne a sú schopné doručiť tovar len v rámci okruhu pár desiatok kilometrov.
- Ako dlho funguje eshop toaletny-papier.sk
Zatiaľ len zopár mesiacov, ale ešte stále sa na ňom pracuje a doťahujú sa detaily. Chceme aby bol nastavený tak, aby bol pre zákazníka čo najprehľadnejší, jednoduchý, produkty v ňom pre zákazníka čo najlacnejšie a samozrejme aj pre nás čo najvýnosnejší.
- Akým spôsobom riešite online marketing pri tomto druhu tovaru?
Využívame takmer všetky dostupné metódy ako napríklad komunikácia cez sociálne siete, SEO a snažíme sa mať aj kvalitný web a dizajn stránky.
- Využívate pri propagácii PPC kampaň?
Nie, zatiaľ k tomu nedošlo.
- Predpokladám, že pokiaľ ste výrobcovia toaletného papiera, disponujete aj vlastným skladom. Odosielate teda objednávky ihneď? Ako dlho tráv vyexpedovať tovar od prijatia objednávky?
Keďže všetky výrobky sú aj skladom, pretože sa obchodujú aj veľkoobchodne je to veľmi rýchlo. Vo väčšine prípadov je už v deň objednávky tovar aj naložený kuriérovi a teda zaslaný zákazníkovi. V tomto smere nie je problém aj keby to trvalo dlhšie, pretože toaletný papier nie je tovar, ktorý by zákazník potreboval okamžite.
- Aké služby využívate na prepravu toaletného papiera konečnému spotrebiteľovi?
Využívame služby kuriérskych spoločností ale uvažujeme, že objednávky budeme rozvážať vlastnými autami, keďže naše dodávky sú pomaľované fotkami našich výrobkov a našimi sloganmi a teda pôsobí to profesionálnejšie.
- Aké sú ciele eshopu toaletny-papier.sk
Ako v každom biznise, naším cieľom je profit. Ten dosiahneme len tak, že sa vyberieme cestou navodenia stavu, ktorý dokáže uspokojovať potreby zákazníkov trvalo a udržateľne.
Tento stav budeme považovať za navodený vtedy ak sa naša stránka a spôsob predaja stane medzi ľuďmi známy a budú vedieť o čo sa jedná pokiaľ zbadajú naše auto alebo niekde uvidia náš toaletný papier resp. aspoň začujú názov značky. Je to ako keď vidíte veľké M z hranoliek, tak viete že sa jedná o spoločnosť McDonald a teda sa tam dá kúpiť hamburger alebo keď počujete známu zvučku family frost a viete, že niekde blízko sa predáva zmrzlina.
- Ďakujeme za rozhovor