Vybrať správneho človeka do firmy dnes nie je jednoduché.
Prvá vec je, aby bolo z koho vyberať – dnes sa už ľudia do práce moc nehrnú. Aj keď posledné výzkumy ukazujú, že 3 zo 4 zamestnancov si hľadajú inú prácu…
Tá druhá je koho alebo ako si vybrať dobre.
Niektorí pri výbere ľudí už dávno rezignovali.
Napríklad jeden podnikateľ mi povedal, že na post obchodného zástupcu má len jedno jediné kritérium – či má uchádzač vodičský preukaz… a v dohodnutom termíne nastúpi do práce.
To je jeden možný prístup.
Naopak iní tvrdo testujú aj to málo z uchádzačov, čo príde a vyberajú si.
Ale akosi je málo uchádzačov na špecifické pracovné miesta ako je skladník, obchodný zástupca, …
Akokoľvek, kompromisy pri výbere ľudí sa Vám kruto vypomstia.
Pretože platí, že čím schopnejších ľudí si vyberiete, tým menej organizovania, práce a riadenia s nimi budete mať. Povedané po lopate – tým menej smerníc a pracovných postupov budete musieť vypracovávať.
Teda sa s nimi bude pracovať jednoduchšie.
Prečo?
Lebo oni vedia robiť svoju prácu a tak ju robia.
Ale späť k výberu.
Životopis uchádzača je OK, pozvali sme ho na pohovor. Pohovor dopadol vcelku dobre, tak čo ešte chýba?
Čo takto ho otestovať?
Niektorí to jasne povedia – NAČO?
Aby sme o ňom vedeli viac!
Ale je samozrejmé, že závisí na pracovnej pozícii. Určite je to iné s robotníkom, človekom na pozíciu v strednom manažmente alebo pre TOP manažment.
Takže poďme na testy – test IQ dopadol dobre – má viac ako 120, test EQ mu vyšiel taktiež dobre a teda, čo nám bráni si ho vybrať?
Akosi tu niečo nesedí…
IQ a EQ – do tretice niečo chýba.
Je to niečo nové, o čom takmer nikto nevie a preto testovanie na to skoro nikto nerobí. Ale pritom to je kľúčový parameter. A dôležitý prakticky pre každú pracovnú pozíciu.
Je len pár ľudí a firiem na svete, čo vedia o čom hovorím.
V spolupráci so stránkou www.akoriaditfirmu.sk Vám prinášame sériu článkov o podnikaní. Majiteľom spoločnosti a zároveň autorom článkov je Ing. Kazimír Žák.
Je to praktik zameraný na výsledky. Nepozná “nemôžem” alebo “nedá sa”. Jeho rady a doporučenia ohľadne riadenia firiem a ľudí fungujú, sú overené v praxi a okamžite použiteľné. Sám sa podľa nich riadi a používa ich vo svojom vlastnom podnikaní.
To z neho doslova urobilo špecialistu na efektivitu, čo v podnikateľskej praxi znamená jediné – ako s minimom úsilia dosiahnuť maximálne výsledky. Žiadna firma však neexpanduje dlhodobo bez vynikajúceho predaja a efektívny predaj je doslova a do písmena – uzatváranie predaja – čo je jeho druhá špecializácia.
V roku 2015 napísal a vydal vlastnú knihu s názvom “1+1=11“.
Na jeho blogu si zdarma môžete stiahnuť e-book “5 mýtov managementu” a dostávať e-mailom pravidelne články na rôzne témy (riadenie ľudí, motivácia, odmeňovanie a ďalšie).