Cieľom získavania užívateľov (tzv. onboarding-u) je urobiť tak v čo najkratšom čase. Tak prečo nevytvoriť WOW efekt hneď pri prvom kontakte úživateľa s službou, či produktom?
- prečítajte si: 7 aplikácii, ktoré dokonale nakopnú vašu produktivitu
Je jasné, že každý produkt má svoje špecifiká a nie vždy sa ľahko hľadá vhodný WOW efekt, ktorým by ste očarili potencionálnych klientov. Ponúkame vám štyri najčastejšie techniky, ktoré používajú svetové firmy.
1. Ponúknite vašu službu bez poskytnutia e-mailu zákazníka
Ide o tzv. reverzný funnel. Znamená to, že dovolíte používať základné funkcie služby ešte predtým, než sa návštevníci webu zaregistrujú (zadajú e-mail).
Krásnym príkladom použitia je HelloBar. Namiesto toho, aby skrývali svoj WOW efekt za klasický prihlasovací proces, HelloBar vám umožní používať základy služby bez toho, aby ste im poskytli svoju e-mailovú adresu.
Zdá sa, že pri tomto spôsobe “onboardingu” užívatelia veľmi rýchlo a ľahko pochopia základné hodnoty, otestujú si výhody v základnej verzii a sú tak na najlepšej ceste stať sa vašimi zákazníkmi.
2. Vyvolajte záujem o vašu službu
Aj toto ste už isto zažili. Prídete na stránku služby, alebo konkrétneho produktu, zoznámite sa so stručným popisom, alebo si pozriete krátke video. Bez toho, aby ste si službu vyskúšali, okamžite poskytnete svoj e-mail, aby ste sa dostali k testovacej, ale v mnohých prípadoch aj plnej verzii.
Tento spôsob využívajú najmä nádejné startupy. Výhodou je, že služba, alebo produkt sa nedostane medzi používateľov vo veľkom množstve a vývojový tím môže doladiť drobné nedostatky a zapracovať požiadavky klientov.
Dobrým príkladom toho, kedy ste ochotní zadať svoj email okamžite, je napríklad Hotjar, ktorý ponúkol svoju službu na 6 mesiacov pre prvých 100 používateľov.
3. Ponúknite zadarmo časť služby za poskytnutie e-mailu
Ak ponúknete svojim zákazníkom službu zadarmo, je možné, že si získate klienta oveľa skôr, ako pri bežnom procese. Vytvoríte tak najjednoduchšiu verziu WOW efektu, kde sa nevyžaduje veľa užívateľského úsilia.
Tak napríklad, UserTesting ponúka službu, kde môžete získať názor na váš online produkt (resp. webstránku) v podobe 15 minútového videa od testerov, teda potencionálnych klientov.
Než začnete, musíte sa samozrejme zaregistrovať a zadefinovať akých testerov potrebujete, vytvoriť zadanie a samozrejme, počkať na vytvorenie videa. Za každé video platíte 49 dolárov.
Aby však ľudia z UserTesting.com presvedčili svojich potencionálnych klientov o tom, ako funguje ich produkt, rozhodli sa vytvoriť Peek. Namiesto reverzného funnelu tak ponúkli službu zdarma, ktorá umožňuje používateľom získať 5-minútové video.
Používatelia získajú po poskytnutí e-mailovej adresy svoje video do 24 hodín. Napriek tomu, že samotný výsledok nemusí vždy kvalitatívne zodpovedať prvotnému WOW momentu, môže tento spôsob pomôcť lepšie pochopiť funkcionalitu a logiku produktu.
4. Ponúknite kvalitný obsah, až potom službu
Ešte predtým, než presvedčíte svojho potencionálneho zákazníka a definitívne sa stane vaším klientom, ponúknite mu niečo naviac. Napríklad kvalitný obsah.
Robte to tak, ako to robí HubSpot, online marketingová platforma, ktorá umožňuje vytvárať weby, blogy a landing pages, získavať leady, spravovať kontakty, analyzovať a vyhodnocovať.
HubSpot je jednotkou v inbound marketingu, tj. takého prístupu, ktorý je založený na ponúkaní kvalitného obsahu, ktorý má pritiahnuť správne cielených návštevníkov.
Za poskytnutie vášho emailu si môžete pravidelne sťahovať nové a kvalitné e-booky o SEO, blogovaní, sociálnych médiach, email marketingu, generovaní leadov a webovej analytike.
- prečítajte si: Tieto nástroje vám pomôžu pre lepší osobnostný rozvoj
Veríme, že vás niektorý z týchto spôsobov dosiahnutia WOW efektu inšpiroval a že niektorý z nich vyskúšate. Dôležité je uvedomiť si, že každý produkt je veľmi špecifický a je potrebné nastaviť tú správnu stratégiu na dosiahnutie WOW efektu. Otestujte si to.
- Autor: Richard Čermák
- Zdroj: WebSupport