London Escorts sunderland escorts
Viac

    Eshop: Za čo všetko môžete dostať pokutu?

    Máte eshop? Aké pokuty a za čo konkrétne ich môžete dostať? Dôvody vás prekvapia!

    Máte eshop? Aké pokuty a za čo konkrétne ich môžete dostať?

    Dôvody vás prekvapia!

    V skupine Učíme sa podnikať padla opäť skvelá otázka. Odpovedal Karol Böhm-Klein z www.uspesne-podnikanie.sk za čo všetko a koľko môžete dostať pokutu.

    Ste zvedaví?

    Poďme rovno k veci.

    Za čo vám môžu udeliť pokutu?

    • uvádzal v OP (obchodných podmienkach) pri vrátení do 14 dní podmienku: “Tovar nesmie javiť známky používania” alebo “musí byť vrátený v neporušenom obale”
    • v OP vyhradzoval právo zmeny ceny, napr. formuláciou: “Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod.“
    • k reklamáciám v OP uvádzal, že bude vybavená do 30 dní “pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak.“
    • v OP uvádzal, že obrázky, rozmery a pod. v eshope sú len ilustračné formuláciou „Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú nezáväznými údajmi.“
    • za odkazovanie v OP na nesprávny zákon (250/2007 namiesto 102/2014)
    • za to, že bezdôvodne stornujete objednávku (napríklad neviete dodať sľúbený tovar)
    • za neevidovanie e-mailovej reklamácie (teda podanej e-mailom)
    • za vyžadovanie súhlasu s obchodnými podmienkami
    • za to, že v OP uvádzate, že neručíte za oneskorené dodanie tovaru prepravcom
    • za to, že v OP uvádzate, že nenesiete zodpovednosť za poškodenia tovaru pri preprave
    • za to, že eshop podmieňuje vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy doručením tovaru
    • za to, že pri vrátení peňazí eshop uvádza nesprávnu lehotu na vrátenie peňazí (zvyčajne chybne uvedených 15 dní).
    • e-shop v OP uvádzal, že zákazník je povinný si po prevzatí zásielky od kuriéra skontrolovať obsah a spísať nejaký protokol o škode
    • v OP eshop uvádzal, že tovar, ktorý zákazník vracia, musí byť poistený
    • za OP, v ktorých bolo uvedené, že pri vrátení tovaru bude vrátená suma znížená o znehodnotenie či poškodenie tovaru
    • za chýbajúce informácie o zodpovednosti za škodu (podľa OZ) – zvyčajne 300 EUR
    • za nevybavenie reklamácie do 30 dní – cca 300 EUR
    • za nevrátenie peňazí do 14 dní pri odstúpení od zmluvy – 1000 EUR
    • za poskytnutie zľavy zákazníkovi, ale bez úplných informácií (napr. dostal kupón na 5 EUR zľavu, ale až pri uplatnení sa zákazník dozvedel, že ho môže použiť až pri nákupe nad 50 EUR) – 500 EUR
    • za predávanie hračiek v eshope bez návodu alebo predpísaných info – 500 EUR
    • za chýbajúci návod k výrobku – 1000 EUR
    • za predávanie nebezpečných výrobkov v eshope – 2000 EUR
    • tovar, ktorý ste dali do letáku ako akcia, ale nakoniec ho v eshope nemáte (je jedno že ste ho už vypredali) – 500 – 1000 EUR
    • za zamietnutie reklamácie, bez odborného posúdenia – 400 EUR
    • ak predávate v eshope textilné výrobky, ktoré nemajú info o spôsobe údržby správnymi piktogramami alebo v slovenčine (čím viac kusov oblečenia, tým vyššia pokuta) – od 300 EUR
    • za predaj výrobkov po spotrebe (nemusí ísť len o potravinový tovar) – od 300 EUR
    • za predaj hračiek bez CE označenia – 800 EUR
    • ak máte výdajne miesto, kde sa dajú kúpiť výrobky, ktoré sú predávané na mieru – (na gramy, kilá, dĺžku) a nemáte tam meradlo s platným overením – 350 EUR

    BONUS:

    • Ak zle vydáte zákazníkovi – 400 EUR

    Dajte si pozor na svoje obchodné podmienky. Nesťahujte si ich len tak z internetu v snahe ušetriť. Môže sa vám to vypomstiť.

    AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


    Komentáre

    Najnovšie články

    Podobné články