Máte eshop? Aké pokuty a za čo konkrétne ich môžete dostať?
Dôvody vás prekvapia!
V skupine Učíme sa podnikať padla opäť skvelá otázka. Odpovedal Karol Böhm-Klein z www.uspesne-podnikanie.sk za čo všetko a koľko môžete dostať pokutu.
Ste zvedaví?
Poďme rovno k veci.
Za čo vám môžu udeliť pokutu?
- uvádzal v OP (obchodných podmienkach) pri vrátení do 14 dní podmienku: “Tovar nesmie javiť známky používania” alebo “musí byť vrátený v neporušenom obale”
- v OP vyhradzoval právo zmeny ceny, napr. formuláciou: “Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod.“
- k reklamáciám v OP uvádzal, že bude vybavená do 30 dní “pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak.“
- v OP uvádzal, že obrázky, rozmery a pod. v eshope sú len ilustračné formuláciou „Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú nezáväznými údajmi.“
- za odkazovanie v OP na nesprávny zákon (250/2007 namiesto 102/2014)
- za to, že bezdôvodne stornujete objednávku (napríklad neviete dodať sľúbený tovar)
- za neevidovanie e-mailovej reklamácie (teda podanej e-mailom)
- za vyžadovanie súhlasu s obchodnými podmienkami
- za to, že v OP uvádzate, že neručíte za oneskorené dodanie tovaru prepravcom
- za to, že v OP uvádzate, že nenesiete zodpovednosť za poškodenia tovaru pri preprave
- za to, že eshop podmieňuje vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy doručením tovaru
- za to, že pri vrátení peňazí eshop uvádza nesprávnu lehotu na vrátenie peňazí (zvyčajne chybne uvedených 15 dní).
- e-shop v OP uvádzal, že zákazník je povinný si po prevzatí zásielky od kuriéra skontrolovať obsah a spísať nejaký protokol o škode
- v OP eshop uvádzal, že tovar, ktorý zákazník vracia, musí byť poistený
- za OP, v ktorých bolo uvedené, že pri vrátení tovaru bude vrátená suma znížená o znehodnotenie či poškodenie tovaru
- za chýbajúce informácie o zodpovednosti za škodu (podľa OZ) – zvyčajne 300 EUR
- za nevybavenie reklamácie do 30 dní – cca 300 EUR
- za nevrátenie peňazí do 14 dní pri odstúpení od zmluvy – 1000 EUR
- za poskytnutie zľavy zákazníkovi, ale bez úplných informácií (napr. dostal kupón na 5 EUR zľavu, ale až pri uplatnení sa zákazník dozvedel, že ho môže použiť až pri nákupe nad 50 EUR) – 500 EUR
- za predávanie hračiek v eshope bez návodu alebo predpísaných info – 500 EUR
- za chýbajúci návod k výrobku – 1000 EUR
- za predávanie nebezpečných výrobkov v eshope – 2000 EUR
- tovar, ktorý ste dali do letáku ako akcia, ale nakoniec ho v eshope nemáte (je jedno že ste ho už vypredali) – 500 – 1000 EUR
- za zamietnutie reklamácie, bez odborného posúdenia – 400 EUR
- ak predávate v eshope textilné výrobky, ktoré nemajú info o spôsobe údržby správnymi piktogramami alebo v slovenčine (čím viac kusov oblečenia, tým vyššia pokuta) – od 300 EUR
- za predaj výrobkov po spotrebe (nemusí ísť len o potravinový tovar) – od 300 EUR
- za predaj hračiek bez CE označenia – 800 EUR
- ak máte výdajne miesto, kde sa dajú kúpiť výrobky, ktoré sú predávané na mieru – (na gramy, kilá, dĺžku) a nemáte tam meradlo s platným overením – 350 EUR
BONUS:
- Ak zle vydáte zákazníkovi – 400 EUR
Dajte si pozor na svoje obchodné podmienky. Nesťahujte si ich len tak z internetu v snahe ušetriť. Môže sa vám to vypomstiť.
AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?
- Autor : Andrea Winslow
- Zdroj: mladipodnikatelia.sk