Dvomi hlavnými dôvodmi pre zmenu banky sú vysoké poplatky a zlé podmienky v starej banke. Vyplýva to z kvantitatívneho prieskumu, ktorý pre ZUNO banku urobila agentúra Focus na reprezentatívnej vzorke 1004 obyvateľov.

Svoju hlavnú banku v poslednom období zmenili štyri percentá respondentov.

Na treťom mieste respondenti ako dôvod zmeny banky uviedli zlý prístup ku klientovi v pôvodnom bankovom dome.

„Aj napriek deklarovanej nespokojnosti s podmienkami v aktuálnej banke ostáva v nej veľké množstvo klientov. Ako dôvod uvádzajú to, že nemajú čas a nechce sa im ju meniť (18%), alebo to, že všetky banky sú rovnaké (30%)“

uviedol Martin Slosiarik z agentúry Focus.

„Prieskumy ukazujú, že medzi zlé podmienky patria aj vysoké úrokové sadzby na úvery. Až 52 % klientov v % ČR aj SR, ktorí si prenesú úver z inej banky, dostane v ZUNO pri refinancovaní najnižšiu možnú sadzbu“

povedal produktový expert ZUNO Peter Jandura.

Takmer 72 % refinancovaných úverov pochádza z bánk, zvyšných 28 % z nebankových spoločností.

Z interných dát ZUNO banky ďalej vyplýva, že viac ako polovica klientov refinancuje v ZUNO jeden úver, 21 % konsolidovalo dva úvery a 14,5 % ľudí konsolidovalo až tri úvery.

„Refinancovanie starých úverov tvorí v ZUNO 28 % nových pôžičiek. Dáta ukazujú, že hlavnou motiváciou pre tento krok je najčastejšie to, keď si ľudia spočítajú celkovú možnú úsporu. Len na úrokoch sa dá ušetriť až 42 %“

dodal Jandura.