Ak si myslíte, že mobilné aplikácie sú vhodné výhradne pre veľké firmy, mýlite sa. Stále viac a viac malých a stredne veľkých spoločností nasleduje mobilný trend a rozumie, že mobilná stratégia zahŕňa oveľa viac, ako responzívna web stránka.
Určite poznáte aj menšie spoločnosti, ktoré majú vlastnú mobilnú aplikáciu – či už je to donášková služba alebo pizzéria vo vašom okolí. Tieto firmy sú o krok vpred a ich marketing sa posúva o level ďalej.
Ešte pred tým, ako začneme s jednotlivými krokmi, je dôležité povedať si o nasledujúcom. Zvoľte si toho správneho partnera, ktorý má s vývojom dlhoročné skúsenosti. Dbajte na tento krok a poriadne si ho premyslite.
A teraz ruku na srdce, odišiel niekto z vás z domu bez mobilu vo vrecku / v ruke 🙂 ? Mobilný telefón sa stal súčasťou nášho každodenného života a deň bez neho si väčšina z nás ani len nevie predstaviť.
V prípade, že si nie ste stále istí, prečítajte si 6 dôvodov, prečo ísť touto cestou a nestrácať čas.
1. Vždy viditeľní pre zákazníkov
Je samozrejmé, že počet užívateľov na mobilných zariadeniach neustále rastie. Nech sa nachádzate kdekoľvek, všade stretnete niekoho, kto práve využíva mobilné zariadenie.
Štatistiky ukazujú, že užívatelia používajúci mobilné zariadenia trávia iba 10% času priamo surfovaním v prehliadačoch, 90% času trávia priamo v aplikáciách. Už chápete?
2. Priamy marketingový kanál
Aplikácie disponujú množstvom funkcií: poskytujú základné informácie, formuláre, vyhľadávanie, užívateľské kontá, novinky, lokácie a mnoho ďalšieho.
Jedná z najväčších výhod mobilnej aplikácie je, že všetky informácie, ktoré chcete poskytnúť svojim zákazníkom – vrátane špeciálnych ponúk a akcií – sú na dosiahnutie prstom.
Pomocou push notifikácií ste omnoho bližšie k interakcii a svojim zákazníkom môžete jednoducho pripomenúť váš produkt či službu, kedykoľvek to je dôležité.
3. Branding
Aplikácia dokáže vašu značku dostať do povedomia publika. Je to niečo ako billboard. Môžete s ňou robiť čo len chcete; môže byť štýlová, nabitá funkciami alebo jednoducho informatívna. Ale na čo nezabudnite je, aby bola pre vašich zákazníkov užitočná a radi ju používali.
4. Zlepšuje vzťah so zákazníkmi
Nezáleží na tom, či predávate náhradné diely alebo poskytujete autoservis, vaši zákazníci vás musia vedieť kontaktovať. Možnosť kontaktu prostredníctvom aplikácie je určite užitočné a urobí rozdiel v komunikácií so zákazníkmi.
Predstavme si fiktívnu reštauráciu. Namiesto volania do reštaurácie kvôli rezervácii, viete jednoducho zabookovať stôl s minimom klikov. Hneď máme dva dôvody, prečo zákazníci zvolia túto možnosť:
- jednoduché a rýchle
- bez potreby volania do reštaurácie.
5. O krok pred konkurenciou
V súčasnosti sa mobilné aplikácie malých spoločností vyskytujú veľmi zriedka, a to je práve priestor pre vás. Buďte prví vo vašej sfére a poskytnite mobilnú aplikáciu pre svojich zákazníkov. Vďaka tomu máte možnosť ich ohúriť.
6. Buduje dôveru
Ten najdôležitejší dôvod, prečo by ste mali zvážiť vytvorenie mobilnej aplikácie je vernosť zákazníkov. Nevravím, že aplikácia vystrelí váš biznis, no môže predstavovať spôsob, ako byť bližšie k svojim zákazníkom a posunúť sa o dôležitý krok ďalej.
Záver
Či už pôjdete touto cestou alebo nie, mobilné aplikácie budú v budúcnosti súčasťou podnikania akéhokoľvek biznisu. Rozhodnutie, ktoré urobíte teraz, môže predstavovať budúcnosť.