Sprvu to malo byť umenie. Čoskoro sa však z prostého pletenia vykľul zaujímavý a hrejivý biznis. Anna Marinenko sa totiž nedávno predstavila svetu ako autorka jedinečných obrích pletených diek a šálov.
Na záujem vďaka sociálnym sieťam nebolo treba dlho čakať. Príbeh tohto nového trendu je pritom jednoduchší než väčšina ostatných.
Stála za ním idea odlíšiť sa od bežných a netvárnych produktov, ktoré vychádzajú z masovej produkcie. Pre samotnú Annu išlo skôr o vytvorenie vlastného štýlu než značky.
HVIEZDA SOCIÁLNYCH SIETÍ
Lenže čo dokáže virál sociálnych sietí, prirodzený záujem netradičnej mladej generácie, to nedokážu žiadne miliónové marketingové kampane.
Zo štýlu pletenia sa pomerne rýchlo stala značka – Ohhio; označovala typickosť vlny, z ktorej sa nové deky šijú, zároveň štýl, v akom sa šijú, a v neposlednom rade aj projekt, za ktorý sa mohla snaha dvadsaťsedemročnej Anny Marinenko priniesť niečo nové schovať.
Jej prvotiny vyzerali dobre najmä na obrázkoch a v statusoch sociálnych sietí. Dobre sa šírili a označovali pozitívami, ale nalepili na seba peniaze.
Fungovanie tak trochu hipsterského produktu si vyžadovalo aj financovanie prostredníctvom skupiny priaznivcov, ktorí podobný projekt radi a ochotne podporia.
ŠPECIFICKOSŤ, KTORÚ MILUJEME
Na crowdfundingovom portáli Kickstarter sa Anne pomerne rýchlo podarilo vytvoriť si širokú základňu fanúšikov, priaznivcov a podporovateľov. Vyzbierala určite finančné prostriedky, dokonca získala množstvo objednávok a musela si trúfať dodať ich.
A tak značka Ohhio, ktorej najväčší produkt – veľká domáca deka – stojí takmer 900 dolárov, smerovala do rôznych kútov sveta. Vďaka nápadu, súčasným biznisovým kanálom a obrovským masám, ktoré tieto spájajú.
„Jednoducho som snívala o útulnom mieste, o jednoduchých interiéroch plných čistého vzduchu, svetla a pestrých farieb prikrývok, ktoré dotvoria každú atmosféru. Ten pocit milujú všetci a žiada si nejakú špecifickosť,“
hovorí Anna.
TRENDSETERKA
Tkaniny značky Ohhio sú pritom jedny z najjemnejších vlnených tkanín. Bez splietania ihlicou ide iba o zväzky čistej upravenej vlny s jedinečným viazaním.
„Najmä Škandinávcov dostala nová móda v každom smere. Z Ohhia sa stal trendseter. Aj preto, lebo tieto tkaniny a deky sú robené výlučne ručne,“
dodáva Anna.
Aj preto sa práca jej tímu musí správne oceniť. Tisíc dolárov za kus sa niekomu môže zdať priveľa, iní cenu nevnímajú nijako premrštenú.
Projekt má takmer 50-tisíc nasledovateľov na sociálnych sieťach, ktorí o produkty reálne prejavujú záujem. Najmä ak netradičné podnikanie mladá Ukrajinka rozbehla ani nie pred rokom.
PENIAZE OD SPONZOROV A PLÁNY DO BUDÚCNA
Paradoxne, v biznise viac ako kdekoľvek platí, že všetko staré sa vždy vráti späť. Ani technika „šitia“ a pletenia holými rukami nie je ničím novým.
Akurát dostala novú podobu, našla si novú klientelu a trhy. Anna v sebe okrem umelkyne našla podnikateľského ducha, popri finálnych dekách a prikrývkach začala predávať aj rôzne typy vlny.
Je to začiatok, ktorý mladá Ukrajinka môže ďalej dobre rozbehnúť. Jej popularitu a prestíž si na sociálnych sieťach, fórach a medzi mladou generáciou začínajú všímať viacerí investori, ktorí v Anne a jej produktoch vidia širší potenciál.
Aj preto sa jej za necelé tri týždne od uvedenia konceptu na crowdfundingových platformách podarilo vyzbierať trojnásobne viac, ako sama plánovala. Už dnes Ukrajinka plánuje predajne v Európe a v Spojených štátoch.
Tak to koniec koncov s dobrými start-upmi a myšlienkami chodí. Trvá veľmi krátko, kým dospejú.
Zdroj obrázkov: Ohhio
AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?
- Zdroj: JET by J&T Banka