Hoci sú Vianoce ešte dosť ďaleko, prvé banky už ohlásili veľké kampane, ktorými sa budú snažiť osloviť nových klientov.
Uplynulý týždeň priniesol viacero zmien na finančnom trhu.
Zaujať môžu ľudí, ktorí si plánujú vziať hypotéku, ale aj tých, ktorí by chceli uložiť svoje peniaze.
Prinášame krátky prehľad aktuálnych kampaní.
Tatra banka – HypotékaTB
Vo štvrtok banka opäť spustila hypotekárnu kampaň. Kampaň je zatiaľ vypísaná do polovice novembra, avšak možno očakávať jej predĺženie alebo ďalší „upgrade“ s trvaním až do Vianoc.
V rámci kampane banka odpúšťa všetkým klientom poplatok za poskytnutie úveru. Okrem toho si klienti budú môcť vybrať benefit – banka im môže poskytnúť zľavu z úrokovej sadzby vo výške 0,2 % alebo im odpustí prvú splátku.
Podobná kampaň v banke už prebiehala a nedopadla zle. Odpustenie poplatku, ktorý bol doteraz 0,8 % z výšky poskytnutého úveru, klientov určite poteší.
VÚB banka – Jesenná kampaň
O dva dni neskôr spustila svoju kampaň aj VÚB. Banka sa snaží dohnať zameškané, keďže v predošlých kvartáloch mierne zaspala a treba uznať, že nová kampaň je veľmi zaujímavá.
VÚB banka prichádza na trh s novou dĺžkou fixácie (8 rokov) a naznačuje trend, akým sa môže trh čoskoro začať uberať. Analytici vo VÚB možno už hľadia dopredu, hypotéky predsa nebudú také lacné navždy.
Počas kampane banka ponúka špeciálnu úrokovú sadzbu 1,49 % aj pre dlhšie fixácie (5, 6, 8 a 10! rokov). Zafixovanie takejto nízkej sadzby na dlhé obdobie bude spojené so zvýšeným poplatkom za poskytnutie úveru.
Banka však bude preplácať náklady na kataster (66 eur) a tiež môže poskytnúť 50 % zľavu z poplatku za poskytnutie úveru.
Kampaň predbežne potrvá do 31.10.
- Prečítajte si: Hypotéky a 3 tipy ako na nich ušetriť
Privatbanka – XXL výnos
Ak sa obzeráte skôr po dobre úročenej úložke, riešením môže byť akcia Privatbanky. Tá momentálne ponúka produkt s názvom XXL výnos a úrokovou sadzbou 3,6 %.
Investícia tu musí byť v minimálnej výške 3000 eur a obdobie aspoň polroka. Ako finančný nástroj sa využívajú korporátne dlhopisy.
IAD Investments – Prvý realitný fond
Poslednou veľmi zaujímavou kampaňou, je akcia Prvého realitného fondu od IAD. Ten sa na Slovensku teší veľkej obľube, nakoľko ide o konzervatívnejšie riešenie s celkom zaujímavým výnosom.
IAD z času na čas ponúka možnosť vstúpiť do fondu bez poplatkov, teraz vypísaná kampaň trvá len 24 dní. Do jej konca ich zostáva ešte 10.
V prípade, že sa rozhodnete kampaň využiť, ušetríte 3 % z vkladu, ktoré spoločnosť bežne účtuje za vstup do fondu. Nutné je však splniť uvedené podmienky a peniaze zaviazať na 730 dní. Inak si za výstup z fondu zaplatíte 1,5 % z vyberanej hodnoty.
AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?
- Autor: Peter Kováč
- Zdroj: www.cashmon.sk