Aj vás niekedy napadne otázka:
“Ako môžem v krátkom čase získať masívnu pozornosť svojich potenciálnych klientov?”
Odpoveď na ňu môžete získať v tomto článku:
Máme za sebou premiéru dlho očakávaného filmu Terminátor 5:Genisys. Pri tejto príležitosti sa tvorcovia filmu rozhodli pre naozaj netradičný a silný marketing.
V hlavnej úlohe sa pochopiteľne ocitol ostrieľaný herec a zároveň hlavná postava Terminátora 5 – Arnold Schwarzenegger.
Vychutnajte si ako sa zhostil tejto netradičnej hereckej úlohy:
Ako sa dá za pár dní získať pozornosť desiatok miliónov potenciálnych klientov ?
Analýza úspechu tohto virálneho videa
Poďme si zanalyzovať toto úspešné video a zamerajme sa veci, ktoré si z neho viete zobrať a zvýšiť svoju úspešnosť v predaji svojich produktov a služieb.
Toto je 5 kľúčových bodov úspechu tohto videa.
1. Úspech a reputácia silnej značky
Hlavný dôvod úspechu tejto virálnej kampane spočíva v okamžitom rozpoznaní tejto značky – Terminátor. Arnold symbolizuje úspech a to vytvára dôveru.
V získavaní klientov vám preto najviac pomôže mať vybudovanú silnú značku. To bude vaša najsilnejšia devíza. Keď som v roku 2011 pomáhal organizovať jediný živý seminár Briana Tracyho na Slovensku, tak si pamätám jeho fantasticky výstižnú vetu:
“Vaša značka je o vašej 100 % dôveryhodnosti, a to je v teréne vaše absolútne najcennejšie aktívum.”
Keď ešte nie ste silná značka, tak s akou silnou značkou sa viete spojiť/spriateliť vy ?
Keď sa spojíte so silnou, úspešnou značkou, tak ostatní vám budú automaticky podvedome rýchlejšie dôverovať a časť úspechu a autority úspešnejšej značky prejde v mysliach potenciálnych klientov aj na vás.
Spíšte si preto aspoň 10 spôsobov ako sa môžete v mysliach potenciálnych zákazníkov stať omnoho dôveryhodnejšia a známejšia značka.
2. Ľudskosť hlavného aktéra
Arnold Schwarzenegger je už desaťročia známy svojou ľudskosťou, otvorenosťou a bezprostrednosťou. Môžete si to všimnúť vo viacerých pasážach daného videa (fotenie a objímanie sa s fanúšikmi, srandovanie, samotné prijatie tejto výzvy urobiť si srandu aj zo seba)
Zaujímavé je, že Arnold má všetky dôvody, aby si užíval status celebrity so všetkými neduhmi s tými spojenými (namyslenosť, nadradenosť, odmeranosť, maniere celebrít…). Hlavná krása tohto videa je v tom, že Arnold Schwarzenegger si dokáže zo seba urobiť srandu, zasmiať sa s okoloidúcimi, zavtipkovať na rôzne témy…
Neberie sa príliš vážne a vie sa podujať aj na takúto zábavku.
Poznám veľa finančne úspešných obchodníkov, ktorí sa berú príliš vážne, sú presiaknutí egom, odmeraní, strojení, nafučaní a v živote by si nevedeli zo seba urobiť srandu v záujme charitatívnych účelov.
Keď som začíal v teréne, tak som mal problém presne s týmto – neuvedomoval som si, že moja strojenosť , umelosť a neprirodzenosť mi nielenže bránila uspieť, ale dokonca druhých od spolupráce so mnou vyslovene odrádzala.
Ako ste na tom vy ?
Cítia z vás klienti ľudskosť namiesto strojeného predstierania a umelosti ? Vidia, že môžu obchodovať s prirodzeným človekom bez masky ?
Ak áno, máte omnoho vyššiu pravdepodobnosť, že vám budú dôverovať a že od vás nakúpia.
Dajte si záväzok, že budete v teréne prirodzený, autentický a ľudský.
3. Punc exkluzivity
Toto video malo taký úspech aj vďaka očakávaniam ľudí k novému filmu Terminátor 5. Všetci fanúšikovia tejto legendárnej série dobre vedeli, že sa chystá premiéra. A byť na premiére je niečo výnimočné, exkluzívne, jednorazové.
Niečo, čo prichádza naozaj len raz za čas (pár rokov).
Aký punc exkluzivity viete svojim klientom poskytnúť vy ?
Akú neodolateľnú, jednorazovú, výnimočnú ponuku viete dať svojim potenciálnym zákazníkom ?
Čo neopakovateľné, exkluzívne im viete prezentovať, tak aby ste autenticky vyvolali punc exkluzivity ?
4. Charitatívny účel
Okrem komerčného zamerania kampane si Arnold dal za cieľ, že pomôže neziskovej organizácii Mimoškolské hviezdy (After School-All stars)
Organizácia “Mimoškolské hviezdy” (After School-All stars) poskytuje komplexný rozsiahly mimoškolský program pre deti a mládež zo sociálne slabšieho prostredia. Cieľom je, aby boli deti a stredoškolská mládež boli v bezpečí, vyhli sa rôznym nástrahám dnešného sveta a aby uspeli v škole a v živote. Víziou organizácie je, aby si mladý človek našiel prácu, ktorú miluje a časom bol prínos pre komunitu kde žije.
Pozornosť budúcich klientov si zaslúžite o to viac, keď z vás budeš vyžarovať vyšší zmysle vášho úsilia.
Keď dáte autenticky najavo, že pracujete aj pre vyšší, šľachetnejší zmysel ako len zarobiť provízie, tak výrazne zvýšite svoju dôveryhodnosť a stanete sa príťažlivejším pre každého potenciálneho klienta.
Dajte si záväzok, že najbližšie dni nájdete aspoň 1 spôsob ako pomôcť ľuďom/organizáciám a komunitám, ktoré to veľmi potrebujú.
5. Masívna podpora partnerov
Tesne pred spustením tohto videa a celej reklamnej kampane na podporu Terminátora boli dohodnuté vzájomne výhodné partnerstvá so silnými partnermi, ktorí sa zapojili do kampane, zdieľali video a šírili povedomie o tomto produkte.
Video zdieľali väčší či menší názoroví lídri s veľkou fanúšikovskou základňou (desiatky až stovky tisíce odberateľov)
Bez tejto podpory by dosiahnutie 22 miliónov pozretí trvalo pár týždňov až mesiacov a nie pár dní.
Podpora silných partnerov vám dá silné momentum, ktoré vás katapultuje do výšin. (Samozrejme, ak chcete získať podporu príťažlivých, silných partnerov, tak berte ohľad najprv na 1.bod: Silná značka s reputáciou.)
Verím, že vám tento vzdelávací článok prinesie nové tipy a inšpiráciu pre váš úspech v predaji.
Urobte mi radosť a prepošlite link na tento článok dvom svojim známym. Určite im pomôže a obohatí ich
Ako sa vám páčilo toto video a článok ? Nechajte mi komentár dole pod článkom.
pôsobím v predaji od roku 2007. V spoločnosti priameho predaja (Forever Freedom International) som za 2 roky vybudoval sieť 210 partnerov v 3 krajinách. Vo svojich článkoch sa sústredím na budovanie dôveryhodnosti a príťažlivosti prostredníctvom poskytovania kvalitných hodnotných informácií. Pomôžem vám mojimi skúsenosťami z terénu a radami z prostredia online marketingu. Som tiež autorom najpopulárnejšieho blogu o charizme na Slovensku a manažérom jedného z najúspešnejších blogov o predajných technikách v Čechách a na Slovensku.