Zásadná zmena vo Facebooku
Editovanie zdieľaných odkazov, tzv. link postov, nebude po novom možné. Hlavným dôvodom je minimalizovanie falošných cieľových odkazov, ktoré patrili medzi veľmi populárne.
Donedávna bolo možné pri zdieľaní obsahu na sociálnej sieti Facebook využívať naplno potenciál tzv. link postov. Tento často používaný typ postu umožňoval zdieľať obsah prostredníctvom externého odkazu smerujúceho priamo na vašu webovú stránku, prípadne internetový obchod.
Najväčšou výhodou bola možnosť editácie obrázka, titulného nadpisu a popisu, ktorý sa pod obrázkom nachádzal. Editácia častokrát umožňovala zatraktívnenie daného odkazu na sociálnej sieti, čo v konečnom dôsledku viedlo k zvýšeniu trafficu na daný odkaz. Facebook sa aktuálne rozhodol túto funkcionalitu zrušiť.
Už iba kvalitný obsah!
Zásadný krok má zabezpečiť elimináciu podvodných správ a znížiť tak ich šírenie, nakoľko táto praktika patrí medzi nekalé.
Čo by sme Však boli za „socialistov“ ?, keby sme si nevedeli v danej situácií poradiť? Pripravili sme si pre vás prehľad niekoľkých riešení, ako sa s touto situáciou vysporiadať:
Power Editor
Ak patríte medzi aktívnych užívateľov tohto nástroja, máte možnosť využiť to vo svoj prospech. Editovanie je v tomto prípade možné tak, že si post vytvoríte ako klasickú reklamu, kde všetky potrebné náležitosti nastavíte.
Po zverejnení reklamy môžete prejsť do sekcie „ads post“, prostredníctvom ktorej môžete post publikovať na stránku. Výhodou je, že takto zverejnený post prechádza cez systém kontroly reklám, čo vám zaručí istotu, že post bude mať vysokú kvalitu.
Link ownership
Facebook predstavil ako oficiálne riešenie problému pri zmenách link previews práve túto možnosť. Do kódu je potrebné vložiť špeciálny meta tág s ID stránky na Facebooku <meta property=”fb:pages” content=”ID-here” />. Riešenie je však určené iba pre vlastníkov domén. Viac SEM!
Open Graph
Praktickejším riešením je úprava webových stránok do podoby, ktorá vám zaručí kvalitné zobrazovanie odkazov na sociálnej sieti prostredníctvom úprav meta tágov v kóde webovej stránky. Veľmi dobrým pomocníkom pri tejto metóde je Open Graph Debugger Tool. Tento tool priamo od Facebooku umožňuje zobraziť upravené dáta, ktoré môžete následne nasadiť do webovej stránky. Pre nasadenie do stránky odporúčame využiť modul pre WP – Yoast SEO.
- Prečítajte si: Radšej nemať žiadne logo, než zlé logo
Ako na to?
Okrem totho sme si pre vás prichystali menší návod, ako 3 krokmi implementovať Open Graph dáta na web:
Prvý krok
Na web si nainštalujte Yoast SEO. Modul vám umožní prostredníctvom sekcie „sociálne siete“ nastaviť:
a) Facebook nadpis – titulný nadpis zobrazený pod obrázkom
b) Facebook popis – meta popis
c) Facebook obrázok – obrázok zobrazený po zdieľaní na sociálnej sieti. Odporúčaná veľkosť obrázku pre Facebook je 1200 × 630px.
Po vyplnení požadovaných údajov si stránku aktualizujte.
Druhý krok
Nasleduje práca s Open Graph Debugger Tool. Do tohto Facebook tool-u nahrajte URL požadovanej stránky, na ktorej ste v predošlom kroku upravili meta dáta a stlačte tlačidlo „DEBUG“. Debugger vám obratom generuje post vo vizuálnej podobe vrátane upraveného nadpisu, textu a obrázka.
Ak sa vám požadovaný výsledok nezobrazil, nezúfajte! Keď sú dáta nastavené správne, stlačte tlačidlo „SCRAPE AGAIN“. Tadá! ? Debugger práve vygeneroval požadovaný výsledok, ktorý je implementovaný do URL odkazu.
Tretí krok
Finálnu URL adresu môžete priamo zdieľať na vašej Facebook stránke, prípadne môžete využiť šikovný content managment tool Kontentino, ktorý používame aj my. ? Ten vám zabezpečí prehľadné plánovanie a publikovanie obsahu na vašej sociálnej sieti.
Máte nejaký ďalší typ na riešenie podobnej situácie? Ak áno, podeľte sa s ním v komentároch pod článkom.
AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?
- Zdroj: www.bajan.sk
- Zdroj titulného obrázka: behance.net