Zakladateľmi spoločnosti boli bratia Dasslerovci. Príbeh toho, ako tieto dnes svetoznáme značky vznikli, je naozaj unikátnym.
Ide o príbeh, ktorý dokáže napísať iba sám život. Ako sa zrodil úspech značiek Adidas a Puma?
- prečítajte si: Pablo ESCOBAR: príbeh najbohatšieho gangstera všetkých čias!
Z práčovne až na olympiádu
Adolf Drasser, mladší z dvojice bratov, bol vyučeným pekárom. Vždy však inklinoval k športu a bol veľkým fanúšikom atletiky a futbalu.
V matkinej práčovni si ako mladý dokonca otvoril podnik, kde vyrábal športovú obuv. Úroveň pochopiteľne bola na kilometre vzdialená tomu, čo prišlo neskôr.
V roku 1924 sa k Adolfovi pridal jeho starší brat Rudolf. Spolu založili podnik, ktorý sa volal Gebrüder Dassler Schufabrik.
Za rok sa im podarilo na trh dokonca uviesť prvé kopačky či profesionálnu bežeckú obuv – tretry. V tom čase mal ich podnik 100 zamestnancov a v roku 1928 sa predviedol so svojou obuvou na olympijských hrách v Amsterdame.
Bod zlomu
Žiadny súrodenecký vzťah nie je ideálny. U bratov Dasslerových to platilo detto. Zlom nastal v roku 1936, kedy sa Adolf vydal na vlastnú päsť na letné olympijské hry do Berlína, kde prezentoval ich výrobu.
Tam si jeho obuv obul aj známy americký šprintér Jesse Owens, ktorý v Dasslerových tretrách získa 4 zlaté medaily. Tento marketing fungoval.
Pred druhou svetovou vojnou Dasslerovci predávali viac ako 200-tisíc párov topánok ročne.
V období druhej svetovej vojny obaja bratia vstúpili do nacistickej strany. Adolf bol tým, ktorý bol členom, pretože musel. Rudolfa však ideológia pohltila.
Aj toto bol jeden z mnohých dôvodov, ktorý bratov rozdeľoval. Jedným z ďalších dôvodov môže byť láska. Povery totiž hovoria, že Adolf prebral Rudolfovi manželku a ten mu to oplatil rovnakou mincou. Definitívne sa bratia rozišli v roku 1947.
Bratovražedný súboj
Rudolf založil podnik pod názvom Ruda, ktorý sa neskôr premenoval na Puma a do loga sa dostala známa čierna šelma.
Adolf sa oddelil a zaregistroval podnik s názvom Adidas AG. Obom značkám sa pomerne darilo a nechýbal ani tvrdý konkurenčný boj.
- prečítajte si: 7 kľúčových faktorov pre dosiahnutie akéhokoľvek úspechu
O hrozivej nenávisti hovorí aj historka, že po smrti si priali byť obaja pochovaní na cintoríne, kde boli aj ich zosnulí rodičia.
Adolf si však želal, aby bol od miesta pochovania svojho brata pochovaný čo možno najďalej to pôjde.
Aj takto sa rodí úspech. Ako porekadlo hovorí:
„Bez pekla nie je raj.“
- Zdroj: www.zdolahore.sk