SEO optimalizácia
Optimalizácia pre vyhľadávače, alebo SEO (search engine optimization) je súbor techník na zlepšenie pozície, na ktorej sa vaša stránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch.
Od budovania linkov smerom na vašu stránku až po názvy jednotlivých podstránok a kľúčové slová, ktoré používate v textoch. Toto všetko ovplyvňuje, na ktorom mieste vo vyhľadávačoch ľudia vašu stránku nájdu.
Pay-Per-Click (PPC) / Google AdWords
Tzv. Platba za kliknutie patrí medzi najžiadanejšie a najefektívnejšie formy internetovej reklamy. Princíp spočíva v tom, že inzerent neplatí za každé zobrazenie reklamy, ale platí až vtedy, keď sa na reklamu klikne.
Výhodou PPC reklám je plánovanie a merateľnosť. Zjednodušene môžeme PPC sústavy reklám rozdeliť na “textové reklamy vo vyhľadávaní” – ( zobrazujú sa nad organickými výsledkami vo vyhľadávačoch) a na “banerové systémy reklám” (zobrazujú obrázkové banery s reklamným posolstvom na rôznych weboch po celom internete).
Najznámejšia banerová sieť Google display network obsahuje tisícky webov na ktorých sa môže zobrazovať aj vaša reklama.
Sociálne siete
Sú častokrát označované ako najsilnejší PR nástroj súčasnosti, vďaka ktorému môže firma budovať pozitívnu znalosť svojej značky, nadviazať kontakt so svojimi zákazníkmi či dokonca efektívne vyriešiť krízovú komunikáciu v prípade reklamácií alebo sťažnosti zákazníkov.
Pri správnej zvolenej komunikačnej stratégii dokážete dostať svoju značku omnoho bližšie ku svojím zákazníkom. V neposlednom rade ponúkajú niektoré sociálne siete aj miesto na inzerciu, podobne ako Google AdWords systém.
Tu sú niektoré základné sociálne siete, s ktorými by sa váš biznis rozhodne mal “spriateliť” ?
Blogovanie
Vzniklo spojením web a log (doslovný preklad webový denník). Existujú rôzne platformy pre blogovanie, ktoré môžete využívať úplne bezplatne. Medzi najznámejšie patria: Blogger, WordPress alebo Tumblr. R
egistrácia pri týchto blogovacích systémoch je veľmi jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Vami vytvorený blog môžete následne napojiť na vlastnú doménu (www.mojbiznisblog.sk), subdoménu (www.blog.mojbiznis.sk) alebo používať platformu priamo napojenú na váš web.
Obsahom vašeho firemného blogu môžu byť napríklad zaujímavosti so zákulisia vašej firmy, inšpirácie pre vaších zákazníkov alebo môžete na vašom blogu písať odborné články na tému, ktorá sa týka vašeho biznisu.
Sami sa tak stávate odborníkom na danú tému a budujete profesionálne svoju značku. Správnym obsahom a pravideľnosťou si taktiež pripravujete content (obsah) pre svoj web a zároveň sociálne siete na ktorých vaša značka komunikuje.
E-mail marketing
Mnohí stále e-mail marketing podceňujú, no efektívne budovanie e-mail databázy vašich klientov sa pri správnej newsletterovej komunikácii môže stat kľúčovým nástrojom vašeho marketingu.
Ak s newsletterami začínate, jedným z najjednoduchších nástrojov na správu e-mailových databáz a rozposielanie newsletterov je napr. Mailchimp.
Affiliate marketing
Jeden z najmodernejších a najčerstvejších pojmov online marketing, ktorý u nás ešte nie je až tak známy a využívaný. Affiliate z angl. pridružiť sa je spôsob predaja výrobkov a služieb s využitím ďalšieho sprostredkovateľa.
Je to forma online reklamy, pri ktorej obchodníci ponúkajú prevádzkovateľom webov (affiliate partnerom) finančnú odmenu za privedenie návštevníka, ktorý na webových stránkach predajcu vykoná nejakú činnosť, teda konverziu.
Napríklad nákup výrobku, služby, zaregistrovanie sa a pod. Na Slovensku ponúka affiliate program napríklad spoločnosť dognet.