Každý podnikateľ chce získať čo najviac zo svojho dňa. Nanešťastie, sila vôle sa vyčerpá a ďalej s bez nej už nezájdete. Snaha vtesnať ešte viac vecí do už zaneprázdneného rozvrhu bude mať za následok zníženie produktivity.
Je dôležité uvedomiť si, že podnikatelia sú prirodzene ambiciózni ľudia, ktorí si na seba berú viac ako sú v skutočnosti schopní časovo alebo energeticky zvládnuť. Nehnevajte sa na seba ak sa zdá, že nedokážete spraviť všetko naplánované. Napriek tomu je stále možné vytvoriť cestu na zvýšenie produktivity.
Tu je niekoľko tipov, ktoré vám umožnia ušetriť čas a zvýšiť produktivitu:
1. Zorganizujte si váš stôl a prostredie
Chaos môže byť veľmi rozptyľujúci a dokonca stres-produktívny. Ak váš zoznam úloh je už míľu dlhý, neorganizovaný stôl alebo prostredie vám len prihorší. Uložte si dokumenty, odložte nepoužívané písacie potreby nazad do šuplíkov stola, odložte prázdne poháre po káve a vyhoďte neporiadok. Okamžite sa budete cítiť viac organizovaný a menej vystresovaný.
2. Opustite sociálne média – aspoň čiastočne
Roman Grigorjev, šéf „yeti“ v Guessmate, hovorí, že si radí všetkých priateľov na Facebooku medzi známych. Keď to spraví, namiesto toho, aby dostával všetky updatey, ktoré zdieľajú jeho kamaráti, uvidí len tie najdôležitejšie.
Síce nemusíte spraviť presne to čo Grigorjev, ale akákoľvek iná stratégia pomôže zredukovať čas na sociálnych médiách a navráti vám veľa strateného času. Zníženie počtu notifikácii, ktoré dostanete je dobrou cestou ako skrátiť čas, ktorý trávite na Facebooku.
3. Zacvičte si ráno
Ranné cvičenie vás pomôže nakopnúť. Hoci niektorí môžu argumentovať, že cvičenie vám energiu skôr odoberie, uvoľnenie endorfínov je dobrým dôvodom na krátky beh alebo prechádzku.
Cvičenie vám pomôže eliminovať stres, dá vás do lepšej nálady a zvýši vašu celkovú efektivitu a produktivitu.
4. Spravte si zoznam úloh predtým, než pôjdete spať
Porozmýšľajte večer nad všetkým, čo potrebujete spraviť na ďalší deň. Nachystajte si všetky potrebne položky a pripravte sa v predstihu. Nemalo by vám to zabrať viac ako 10 až 15 minút a na ďalší deň vám to dopomôže k lepšiemu štartu.
Tým, že budete nad úlohami rozmýšľať večer si zabezpečíte, že vaše podvedomie bude pracovať, zatiaľ čo vy spíte. Hneď po zobudení by ste mali mať slušný prehľad v tom, čo treba spraviť.
5. Počas dňa vypite dostatok vody
Väčšina ľudí sa počas dňa dostatočne nehydratuje. Vypitím vody si udržíte dostatok energie. V prípade, že vaša práca zahrňuje celodenné sedenie za počítačom, budete musieť chodiť častejšie na toaletu – čo je zdravšie ako presedieť celý deň.
Dajte svojmu telu, čo potrebuje a dá vám nazad dostatok zdrojov, ktoré vy potrebujete na výdrž.
6. Nechajte si aspoň jeden deň v týždni voľný
Dustin Moskovitz, spoluzakladateľ CEO of Asana a spoluzakladateľ Facebooku, hovorí:
„Žiadne stretnutia v stredu.“
Pre všetkých je dôležité, aby mali neprerušovaný pracovný čas. Vďaka tomu môžu zapracovať na svojich projektoch. Preto jeden deň bez stretnutí je veľmi prínosný.
Dokonca by mohlo stáť za to zredukovať celkový počet stretnutí. Nielen že majú tendenciu byť vytáčajúce a neproduktívne, ale pravdepodobne by mohlo byť efektívne, ak nie efektívnejšie, nevykonať niektoré stretnutia vôbec a komunikovať inou cestou.
7. Dávajte si počas dňa prestávky
Podnikatelia sú ťažko pracujúci a často nechcú odchádzať od práce kvôli smädu, kúsku čokolády alebo aby sa nadýchali čerstvého vzduchu. Je veľmi zdravé si občas prevetrať aspoň hlavu, keďže vaša myseľ nedokáže pracovať na plný výkon po celý deň.
Mohlo by stáť za to experimentovať s rozdielnymi technikami, ako napríklad Pomodoro technika, aby ste dosiahli zdravú rovnováhu. Bude vám pripomínať pravidelné prestávky, vďaka ktorým rozdelíte energiu efektívnejšie.
8. Vytvorte si denný rozvrh
Mnoho ľudí má zoznam úloh. Napriek tomu nie každého napadne naplánovať si svoje dni vopred. Je šanca, že už máte aj dobrý prehľad ako dlho vám robota zaberie, ale pravdepodobne ste nemysleli, koľko času tomu aj stanovíte.
Je ľahké identifikovať stratený čas, ak budete sledovať svoju aktivitu a naplánujete si, čo by ste chceli počas dňa robiť. Určite by ste si mali nechať čas na vypnutie. Na druhú stranu, ak budete konštantne rozptýlený alebo prokrastinovať, mali by ste zvážiť váš prístup.
9. Nasledujte dvojminútové pravidlo
Christian Sutardi, spoluzakladateľ Lolaboxu, hovorí, že používa David Allenovo dvojminútové pravidlo. Ujasní si, ktorú úlohu musí skončiť okamžite.
Ak trvá menej ako dve minúty, spraví ju ihneď. Týmto si vytvára veľmi jednoduchý produktívny systém, keďže na to nepotrebuje žiaden nástroj alebo software. V momente, kedy úloha príde, vy sa rozhodnete či ju spravíte ihneď, alebo ju odložíte na neskôr.
10. Vonkajšie zdroje alebo najatie si virtuálneho asistenta
Naložili ste si priveľa práce na svoj tanier? Ste obklopený veľkou porciou vášho času pre ľahké úlohy, ktoré nevyužívajú vaše znalosti?
Ak áno, mali by ste zvážiť nejaký vonkajší zdroj alebo najať si virtuálneho asistenta. Môžete ho vytrénovať, aby vás odľahčil od množstva potrebných, ale neustále sa opakujúcich všedných úloh a vy budete môcť venovať viac času vašim strategickým aktivitám.
Myšlienky na záver
Pamätajte zostať flexibilný. Produktivita je o rozvinutí si efektívnych zvykov a zvyky potrebujú čas, aby „usadli“. Niektoré z vašich experimentov sa vám nemusia vydariť, ale ako budete pokračovať a skúšať nové a rozdielne veci, nájdete si to pravé pre seba.
Ak chcete byť ešte produktívnejší, budete sa musieť stať majstrom v robení priorít a eliminovaní hlúpostí. Určite máte na zozname mnoho vecí, ktoré tam byť nemusia a je len na vás, aby ste sa rozhodli, ktoré spravíte, delegujete alebo úplne eliminujete.
- Zdroj prekladu: entrepreneur.com
- Preklad: Barbora Grey