Ako byť užitočný na Facebooku? Na čo nesmiete zabudnúť, ak chcete, aby si vaše blogy a články prečítali tisícky ľudí? Zaujať dnes dobrým obsahom je ťažký oriešok. Dnešný blog vám však pomôže odstrániť chyby, ktoré si často ani neuvedomujete.
Je obsah, ktorý sa chystám zdieľať naliehavý?
Riešenie: Ak chcete zaujať v prvej sekunde, váš obsah by mal byť naliehavý. Aby ľudia nečakali, ale okamžite sa naňho vrhli.
Prejavy Abrahama Lincolna boli vždy natoľko naliehavé, že z jeho slov bolo cítiť, že je potrebné okamžite konať, povedať o tejto myšlienke priateľom, zdvihnúť sa so stoličky a konať.
Vyjadruje obsah, ktorý som vytvoril identitu čitateľa?
Riešenie: Váš fanúšik alebo zákazník by sa mal stotožniť s témou, o ktorej píšete. Mala by vyjadriť jeho identitu.
Keď píšete o tom ako vytvoriť e-shop, mal by sa nájsť v problémoch, ktoré sa pri budovaní e-shopu vyskytujú na dennej báze. Keď píšete o introvertoch, váš obsah by mal vyjadrovať to, čo introvert skutočne cíti.
Zdieľali by tento obsah Igor a Klára?
Riešenie: Predstavte si 3-4 vašich priateľov, ktorí reprezentujú vašu cieľovú skupinu. Ak si na túto otázku odpovedáte NIE, svoj blog dajte do takej podoby, aby zaujal vašich priateľov a mali chuť či potrebu ho zdieľať. Ak ho nebudú zdieľať vaši známi, prečo by ho mali zdieľať cudzí ľudia?
Som aktuálny?
Riešenie: Pamätáte si na projekt Red Bull Stratos? Na neuveriteľný zoskok Felixa Baumgartnera?
Desaťtisíce content managerov po celom svete čakali na jediný moment – keď sa Felix nohami odrazí od svojej “lode” a ocitne sa vo vesmíre. V tom okamihu zaplavili firemné facebook stránky screen shoty a kto pridal fotku medzi prvými, stal sa víťazom.
Vaše fotky, videá, blogy či príbehy by mali byť aktuálne, inak prichádzajú o svoje čaro.
Som autentický?
Riešenie: Každý váš text, video či fotka by mala vyjadrovať vašu osobnosť, charakter a váš osobný štýl. Autorom blogu by ste mali byť vy.
Zdieľať ho na sociálnych sieťach je dôležité približne v rovnaký čas, aby si na to ľudia zvykli. A to najlepšie zamerať sa na 2-3 témy, v ktorých sa cítite doma a do hĺbky sa im venovať.
Pomôžu tento príspevok niekomu?
Riešenie: Čo viac môžete spraviť pre svojich čitateľov a zákazníkov, než to, že im dáte cennú radu? Ľudia si obľúbia obsah, ktorý ich niekam posúva, vďaka ktorému získavajú aktuálne informácie, prehľad či cenné skúsenosti, ktoré budete zdieľať.
Nie je toho už na dnes veľa?
Riešenie: Každý deň sa stretávam s tým, že to niekto na Facebooku alebo Twitteri prepáli. Ľudia nepotrebujú čítať 6 statusov denne či 15 príspevkov na vašom Twitteri. Menej je preto niekedy viac.
Som kontroverzný?
Riešenie: Nebuďte ovce. Buďte pastieri. Ukážte, čo si v skutočnosti o danej téme myslíte. Aj za cenu kontroverznosti, pretože práve vďaka tomu spravíte okolo seba rozruch. Ľudia sa radi hádajú, z čoho môže pod vašim príspevkov vzniknúť celkom dlhá diskusia.
Dávam priestor čitateľovi?
Riešenie: Vypýtajte si radu od vášho fanúšika. Ľudia neskutočne radi mudrujú. Hejter má vždy pravdu, aj keď ju nemá. Dajte vo svojom blogu priestor vašim priateľom či fanúšikom. Nebojte sa vypýtať si radu, môžete sa veľa naučiť. O sebe, o ľuďoch, o téme.
Je to zrozumiteľné?
Riešenie: 90% vášho obsahu ani zďaleka nie je zrozumiteľných! Len si to naivne myslíte. Ľudia sa v dlhých textoch rýchlo strácajú a nie každý pri vašich slovách aj skutočne rozmýšľa.
Dnes si článok prebehneme očami a v priebehu pár minút si spravíme názor. A ten môže byť ďaleko iný, než pointa, ktorú sme chceli čitateľom sprostredkovať. To čo píšete, musí vaša cieľová skupina pochopiť hneď. Nielen bratislavskí hipsteri, ale aj chýrni Rusnáci…
A čo vy – akú skúsenosť máte s publikovaním obsahu? Zabudol som na niečo, čo u vás perfektne funguje? Potešte ma v komentári…
Päť rokov pracujem v oblasti médií, založil som portál Student24. Pracoval som ako marketingový riaditeľ, dnes pôsobím v reklamnej agentúre MAVIO MEDIA. Cez víkendy školím a blogujem. Rád si dám s vami šálku kávy.